Šolski utrip - Projekti

ekoakcije

zbiralne akcije 2011-2012

2bV vseh treh zbiralnih akcijah papirja 2011-12 je skupni zmagovalec 2. b. Zbrali so 4397 kg papirja. Čestitamo!

 

 

 

 

Spoštovani starši in učenci!

V sredo, 13. 6. 2012, bomo zopet zbirali odpadni papir, in sicer ga bomo tehtali na spodnjem parkirišču ob telovadnici. Akcija bo trajala od 7. do 9. in od 11. do 16. ure. Počistite kleti in podstrešja pred vročim poletjem.

mag. Majda Zaveršnik Puc,

ravnateljica

 

papir2. 4., zbiralna akcija papirja, 7.00-9.00 ter 11.00-16.00. Parkirišče pri telovadnici. Zbrali smo 10 ton papirja.

 

 

 

papir10_2011Spoštovani starši in učenci!

V četrtek, 13. 10. 2011, smo zbirali odpadni papir. Oddali ste ga lahko na spodnjem parkirišču ob telovadnici. Akcija je trajala od 7. do 8. ure in od 11. do 16. ure. Z denarjem, ki smo ga dobili za zbrani papir, bomo plačali gledališke predstave in delavnice, ki se bodo to leto odvijale na šoli.

mag. Majda Zaveršnik Puc,

ravnateljica

ekospletne strani

Uradna stran slovenskih ekošol - http://www.ekosola.si/

Ekokviz

U4energy

 

državno tekmovanje v eko kvizu

eko20. 4. 2012 je v Festivalni dvorani v Ljubljani potekalo državno tekmovanje v EKO kvizu. Prvič in edina šola z dvema ekipama smo zavzeli svoje pozicije. Konkurenca je bila res huda, glasni navijači, zanimivi gostje in nekaj treme, saj si je bilo možno preko spleta vse ogledati v živo. S končnim rezultatom smo zelo zadovoljni, saj smo zasedli 9. mesto med vsemi 159 šolami in 9. in 10. mesto med 1240 ekipami.

Naše letošnje EKOFACE so: Laura Borovnik, Laura Herman, Ana SInigajda, Sara Herman iz 7. d, Kilian Čop, 6. b, Maja Dobnik in Monika Videmšek iz 7. a.

Za pomoč se zahvaljujem tudi učiteljem Alenki Stropnik, Jožici Andrejc in Tomažu Repenšku ter vsem navijačem, ki so nas spodbujali.

Mentorica: Alenka Sinigajda, prof.

Spoštovani,

obveščamo vas, da je Evropska komisija vzpostavila posebno spletišče z naslovom Prebujena generacija (Generation Awake), namenjeno spodbujanju učinkovite rabe virov predvsem med otroki in mladimi. Spletišče na zabaven način podaja informacije, ki spodbujajo k razmisleku o spremembi potrošniških odločitev in nakupovalnih navad ter o ločevanju odpadkov. Sodelujoči tako na enostaven način izvedo, kako lahko njihove navade vplivajo na planet. Ob tem se imajo možnost preizkusiti tudi v izzivu, s katerim lahko v praksi dokažejo pridobljeno znanje na področju učinkovite rabe virov. Spletišče je pripravljeno v slogu, zanimivem za otroke in odrasle, ter je na voljo v 22 jezikih EU.

Spletišče sestavljajo trije deli:

V prvi delu se predstavijo tri nakupovalne vrečke: Rutinski Robi, Debelušni David in Impulzivna Ingrid, ki otrokom pokažejo, kako lahko z majhnimi spremembami nakupovalnih navad, potrošniških odločitev ter ločevanja odpadkov spreminjajo planet.

Drugi del z naslovom "Priročnik" je zbirka nasvetov za učinkovito porabo virov.

Tretji del z naslovom "Generation Awake Challenge" vsebuje številne praktične izzive. Za vsak opravljen izziv tekmovalec prejme posebno nagrado - značko.
.

Spletišče Prebujena generacija najdete na naslovu: http://generationawake.eu/languages/lang.php?lang=sl

 

eko šola od 30. 6. 2011

Podpis EkolistineSvečana zaobljuba in podpis Ekolistine sta se odvili na turnirju Ekodar, 28. 10. 2011. Ekolistino so podpisali nacionalna kooordinatorka Ekošole - Milena Pollak, župan Občine Šoštanj - Darko Menih, direktor Kmetijske zadruge Šaleška dolina - Ivan Drev, koordinatorka Ekošole na OŠ Šoštanj - Alenka Sinigajda, predstavnik staršev - dr. Tone Ravnikar, predstavnik učencev - Jan Pušnik in ravnateljica mag. Majda Zaveršnik Puc.

 

zastavaOŠ Šoštanj je 30. 6. 2011 prejela certifikat in naziv Ekošola. 5. 10. 2011 pa zeleno - ekozastavo.

Naša šola je uspešno zaključila vseh sedem korakov, kot jih določa t. i. metodologija sedmih korakov programa Ekošola. V preteklih dveh šolskih letih smo izvedli vrsto aktivnosti na področju okoljske vzgoje in izobraževanja, ki ju spodbujajo v okviru programa Ekošola. S tem smo pridobili "zeleno zastavo", s katero bomo v prihodnje lahko tudi uradno izkazovali svojo vključenost v ta mednarodno priznani in uveljavljeni program, ki deluje že v 58 državah po svetu. V Sloveniji program Ekošola deluje že petnajst let, vanj pa je vključenih 711 vzgojno-izobraževalnih zavodov iz vse Slovenije.

Slavnostna podelitev zelenih zastav je bila v sredo, 5. 10. 2011, na Brdu pri Kranju.

Slike s podelitve

 

Kako do EKO šole:

2006: začetek aktivnosti za zmanjšano porabo elektrike, vode, toplotne energije
zbiralne akcije odpadnega papirja, plastičnih zamaškov, kartuš in tonerjev
2007: zbiralne akcije tetrapak
2009: zbiranje odpadne električne in elektronske opreme in odpadnih baterij

EKO razmišljanje:

urejanje eko kotičkov v učilnicah
gledališke predstave na eko temo
ustvarjanje literarnih in likovnih izdelkov na eko temo
eko razmišljanje pri urah oddelčnih skupnosti
sajenje javorjev na šolskih zelenicah

predstavitev ločenega zbiranja odpadkov v obliki igre in petja za prvošolce
EKO dnevi od 2010
EKO bralna značka 1.-6. r.
EKO kvizi 6.-8. r.

Sodelovanje pri medobčinskih projektih:
Varujmo in ohranimo Šaleško dolino
Odpadek naj ne bo samo odpadek

EKO šola:

Pridobitev certifikata - 30. 6. 2011
Eko zastava – 5. 10. 2011

Koordinator EKO projektov: Jožica Andrejc, učit. predm. pouka

u4energy

OŠ Šoštanj je v maju 2011 začela sodelovati v evropskem šolskem natečaju U4Energy natečajnega sklopa C. Med 22. 9. in 2. 10. 2011 je potekalo nagradno glasovanje za najboljšo nacionalno komunikacijsko akcijo v okviru natečaja U4Energy na EcoGuerilla.si. Prispevki šol.

 

ekipaMed vsemi finalisti je zmaga pripadla tisti projektni skupini, ki je zbrala največ glasov uporabnikov EcoGuerilla.si. V sklopu C je zmagala OŠ Šmartno pri Slovenj Gradcu.

Prav vsi finalisti smo prejeli tolažilno nagrado. To je termografijo šolskega objekta - meritev toplotnih izgub.

V projektu OŠ Šoštanj so sodelovali učenci, ki so v šolskem letu 2010/11 obiskovali izbirni predmet Multimedia, in so posneli kadre za video. To so: T. Jandrok, A. Mrak, K. Ovčar, J. Pušnik, M. Ravnjak, T. Skornšek, N. Videmšek, T. Virbnik, G. Zajc, M. Koželj, Š. Debelak, M. Pečovnik, B. Pisanec, T. Plamberger, D. Gavrić, K. Kočevar, A. Kumer, K. Petermanec, T. Rezman, R. Urbanc.

Sporočilo videa MME: Onesnaževanje okolja je problem. Otroci ne moremo sami spremeniti svoje usode, okolja npr. termoelektrarne. Lahko pa ljudi osveščamo o varovanju okolja, kako ohraniti zdravo naravo.

Koga smo prepričevali in kaj smo želeli sporočiti? Veliko ljudi je seznanjenih z EKO ukrepi, zato smo s kratkim videom želeli pokazati, kako varčujemo v OŠ Šoštanj.
Čeprav živimo v mestu svetlobe - mestu z največjo termoelektrarno v Sloveniji, pa šola daje velik poudarek varčevanju električne energije. Skozi vse leto organiziramo zbiralne akcije papirja, zbiramo odpadne tonerje, kartuše, baterije, zamaške. Enkrat letno pa zbiramo odpadno električno in elektronsko opremo. Želeli smo dokazati, da smo EKO šola in da je Šoštanj EKO mesto.

Predstavljamo se s svojimi najljubšimi slogani!

Klavdija O.: Kdor se naravi posveča, smeti je polna vreča.
Timotej S.: Namesto na tla, daj smeti v koš za smeti.
Jan P.: Ločuj odpadke, da bomo imeli bolj zeleno okolje.
Maruša R.: Kdor ločuje, ta zmaguje!!!
Gregor Z.: Ekologija je zakon.
Tomaž J.: Pusti drevesom naj rastejo! Ločuj!
Dejan G.: Kdor varčuje pametno razmišljuje!
Klemen P.: Kdor varčuje ta premišljuje.
Aljaž M.: Kdor varčuje se mu vse obrestuje.
Tjaša V. Kdor varčuje se svetu posvečuje.
Anže K. Kdor varčuje svoj EKO status pridobuje.
Monika K.: Nor je tisti, ki onesnažuje, pameten pa je tisti, ki ločuje.

 

Podelitev nagrad za šolsko leto 2010/11 je potekala 3. 10. 2011 v veliki dvorani Koloseja v Mariboru. Prireditev je moderirala Damjana Golavšek. Udeležence so nagovorili ambasadorka projekta U4energy v Sloveniji gospa Nada Pavšer, direktor vladne službe za podnebne spremembe gospod Jernej Stritih, evropska poslanka dr. Romana Jordan Cizelj, predsednik uprave Elektra Maribor mag. Andrej Kosmačin ter generalni direktor direktorata za energijo na ministrstvu za gospodarstvo mag. Janez Kopač. Sledila je predstavitev projekta U4energy s strani sodelujočih šol in podelitev prvih nacionalnih nagrad - priznanj za šolsko leto 2010/11.

Mentor sklopa C: Bogomira Klinc Vrčkovnik, prof.

zbiralne akcije, projekti 2010-2011

Ločeno zbiranje odpadkov

V vsaki učilnici naj bo en koš (večji), kamor boste odlagali uporabljene papirnate brisače, robce, ogrizke, ostanke od šiljenja ipd.

V posebni škatli boste odlagali papir (škatla naj bo na določenem mestu v učilnici, da je vidna).

Plastiko (jogurtove lončke, ...), tetrapak in drugo embalažo od malice pa izpraznjeno in splaknjeno ter zloženo odnašamo v jedilnico.

 

kmalu tudi EKO ŠOLA
Nadaljevali bomo z aktivnostmi v zvezi z osveščanjem učencev o ohranjanju našega okolja, z ravnanji z odpadki, ...

Skozi vse leto poteka zbiranje odpadnega papirja, ki ga odložite v/ob keson za šolo, izrabljenih kartuš, tonerjev, trakov, ki jih odložite v škatlo pred tajništvom. Na istem mestu se nahaja škatla za plastične zamaške in posoda za baterije.

Posnetek Gea TV, 1. 12. 2009: Posnetek 1. del Posnetek 2. del

 

Kaj je Ekošola?

Eko novice:

Koledar dogodkov

"Znižaj, ugašaj, hodi, recikliraj, spreminjaj" - Prevzemi nadzor, pomagaj rešiti Zemljo!

Plan dela OŠ Šoštanj

Koordinatorki: Alenka Sinigajda, prof. in Saša Kokol, dipl. vzg.

Eko dan 2010

Eko povezave:

Ekošola

Bittea d.o.o.

Računalniške igrice na temo obnovljivih virov energije, podnebnih sprememb, učinkovite rabe energije…. Izberite sebi najbolj zanimivo in pričnite igrati!

Navodila za ločevanje odpadkov

Eko bralna značka

 

 

zbiralna akcija papirja in OEEO

Zbiralna junij 2011Zbiralna akcija odpadnega papirja

najzbiralci 2010-20119. 6., 7.00-16.00, zbiralna akcija papirja.

 

 

 

 

Papir5. 4. 2011, smo zopet zbirali odpadni papir, in sicer smo ga tehtali na spodnjem parkirišču ob telovadnici. Akcija je trajala od 7. do 16. ure.

Skupaj smo zbrali 11206 kg. Največ so zbrali v 2. a 911 kg, 2. b 758 kg, 3. b 676 kg, 2. c 665 kg, 1. b 643 kg, 8. b 626 kg, 5. a 621 kg, 4. a 613 kg, 3. a 537 kg, 6. c 498 kg.

 

12. 11. 2010, šolsko parkirišče pri telovadnici

 

papirOEEOZbiralna akcija odpadnega papirja je potekala od 7. do 15. ure, odpadne električne in elektronske opreme (OEEO) od 8. do 13. ure. Skupaj smo zbrali 11397 kg papirja. Največ so zbrali v 2. a 919 kg, 2. c 917 kg, POŠ Ravne 865 kg, 5. a 678 kg, 2. b 620 kg, 3. a 615 kg in 3. b 544 kg.

 

ZBIRALNA AKCIJA ODPADNE ELEKTRIČNE IN ELEKTRONSKE OPREME (OEEO)

KDAJ: V PETEK, dne 12. novembra 2010 med 8.00 in 13.00 uro

KJE: na šolskem parkirišču pri telovadnici

KAJ SE ZBIRA:
VELIKI GOSPODINJSKI APARATI (hladilniki, zamrzovalne omare in skrinje, štedilniki, pomivalni stroji, sušilni stroji, pečice, …)
MALI GOSPODINJSKI APARATI (sesalniki, el.metle, el.orodje, tiskalniki, računalniki, mikserji, računalniki, radio aparati,…
DROBNI APARATI (telefoni, GSM, el.igrače, MP3, brivniki, feni,…
TV IN MONITORJI (TV aparati in računalniški monitorji)
SIJALKE (varčne in fluorescentne)
ODPADNE BATERIJE

Vabimo vse, ki imate doma kakršenkoli kos odpadne električne in elektronske opreme, da se akcije udeležite!

 

inovacijski projekt 2010-2011

Predlogi učencev

Modrost

Polletno poročilo 2011


Šoštanj, 16. maj 2011

OBVESTILO

Drage učenke in učenci!

Od zadnjega srečanja na pogovorni uri je preteklo že nekaj časa in prav je, da se zopet slišimo. Konec preteklega tedna so vaši razredniki za vaš razred dobili logotip našega projekta Poveš mi, povem ti in upava, da ste ga v razredu dali na vidno mesto, saj nas bo tako na vsakem koraku opozarjal na spoštljiv odnos. Zavedajte se, da o vašem odnosu do drugih ljudi govori vaše vedenje in da le lepo vedenje pripomore k prijetnemu ozračju. Tako se tudi dobro počutiš, in drugi tudi. Ampak kaj že točno pomeni lepo vedenje?
Upoštevajte naslednje: če boš ti prijazen do drugih, bodo tudi drugi prijazni do tebe! Lepega vedenja se naučiš doma, pa tudi v šoli. Ali se znaš lepo obnašati? Če ne, potem moraš pri sebi nujno nekaj spremeniti. Če vemo, kaj se od nas pričakuje in so pravila jasna, potem jih enostavno upoštevamo. To velja že od nekdaj.
Podobno boste razmišljali in prihajali do sklepov na petkovi razredni uri, ko boste odgovarjali na vprašanja, ki vam jih bodo posredovali razredniki.
Prav tako vas obveščava, da smo v letošnjem šolskem letu zaključili s pogovornimi urami v učilnici enkrat tedensko. Še vedno pa se lahko pogovarjate z učitelji v času odmorov, v varstvu vozačev, ... Ta čas lahko izkoristite za medsebojno učno pomoč in na ta način opravite dobro delo.

Zagotovo se še slišimo pred koncem šolskega leta, do takrat pa upoštevajte naslednjo misel:
"Tisti, ki seje lepo vedenje, žanje prijateljstvo, in tisti, ki sadi prijaznost, obira ljubezen."

Vodji projekta Sabina Žnidar, prof.,
Martina Žohar, dipl. vzg.

 

Šoštanj, 18. april 2011

 

OBVESTILO

Drage učenke in učenci,

pozdravljeni zadnje dni pred še zadnjimi počitnicami pred koncem šolskega leta.
Tudi tokrat vas vabimo na pogovorno uro. Naši pogovori so glede na vaš obisk in pa glede na to, iz katerih oddelkov prihajate, vedno zelo zanimivi, saj ste dobro seznanjeni, kaj se dogaja v naši ožji in širši okolici in predvsem seveda, v naši državi. Kar je za nekoga običajno, se lahko zdi drugemu čudno in kar se je včasih zdelo nevljudno, je zdaj nekaj povsem vsakdanjega. Odgovor na vprašanje, kaj je torej primerno, ni tako enostaven. Pa vendar obstaja nekaj življenjskih pravil, zaradi katerih so odnosi z drugimi lažji in prijetnejši.

V tem tednu vas, dragi učenci, vabimo na pogovorno uro v sredo, 20. aprila, 0. šolsko uro v učilnico za glasbeno vzgojo. Pridite in pridružite se nam.
Ker pa so v prihodnjem tednu za vas počitnice, vas že danes obveščamo, da se bomo v maju ponovno slišali in srečali po nacionalnem preverjanju znanja, to je drugi teden meseca maja.
Naj vam v imenu projektne skupine zaželim prijetne krajše počitnice, nato pa čim več znanja in lepih ocen, da boste uspešno zaključili šolsko leto.
Kjerkoli že boste in s komerkoli se boste družili, naj vas spremlja naslednja misel:
"Ni pomembno, kje smo – v tovarni, na igrišču, v pisarni, v šoli, na večerji, v sejni sobi, v telovadnici, … - povsod bodo izgovorjene besede, ki bodo vplivale na nas."

 

Sabina Žnidar, prof.

 

 

Šoštanj, 11. april 2011

 

OBVESTILO

Pozdravljene učenke in učenci!

Dela prosti dnevi minejo zelo hitro in tudi čas nam vse prehitro mineva. Glede na vse obveznosti in izbrane aktivnosti kar nimamo več prostega časa. Veste morda, kaj je prosti čas?
O tem smo se poskušali pogovarjati na zadnji pogovorni uri. Zakaj poskušali? Preprosto zato, ker se pogosto najde kakšen posameznik, ki s svojim obnašanjem otežuje sporazumevanje. Ali je danes res tako težko biti strpen, vljuden, jasen, iskren? Bilo vas je zelo veliko in veseli smo, da vas je vedno več, ki se preizkušate v uspešnosti pogovora; trudite se poslušati in govoriti ter pri tem uporabljati primeren jezik.
V tem tednu vas, dragi učenci, vabimo na pogovorno uro jutri, v torek, 0. šolsko uro. Pridite in pridružite se nam v učilnici za glasbeno vzgojo. In ne pozabite, pogovor bo učinkovit le, če bomo vsi skupaj upoštevali načela sporazumevanja in sodelovali v primernem pogovoru.
Lepo vabljeni jutri zjutraj ob 7.05.

In še misel:
"Povezane družine pravijo, da dobra komunikacija ne nastane kar tako; običajno za to potrebujejo čas in vajo."

V imenu projektne skupine
Sabina Žnidar, prof.

 

Šoštanj, 4. april 2011

 

OBVESTILO

Drage učenke in učenci!

Teden je naokoli in ponovno vas vabimo na pogovorno uro.
Se radi ukvarjate s športom? Znate športno prenesti tudi poraz? Na zadnji pogovorni uri ste razmišljali in se pogovarjali o športu. S tovrstno aktivnostjo se ukvarja kar precejšnje število učencev naše šole in nekateri dosegate zavidljive rezultate. To ste dokazali zlasti košarkarji koncem preteklega tedna. Čestitamo!
Zavedati pa se morate, da življenje ni samo igra ali rožnati vrt. Za dosego cilja, ki ste si ga zadali, je potrebno vložiti veliko truda in premagati prenekatere ovire.
V tem tednu ste vabljeni na pogovorno uro v sredo, ob 7.05, v učilnico za glasbeno vzgojo. Malo razmislite, pridite in prispevajte kakšno novo misel, idejo; morda nam bo skupaj uspelo poiskati rešitev za vašo težavo.
Lepo vabljeni v sredo, ob 7.05.

In še misel:
"Pametno govoriti je pogosto težko; pametno molčati je še teže."

V imenu projektne skupine
Sabina Žnidar, prof.

 

 

"Izobražen je tisti človek, ki ve, kje bo našel tisto, česar ne ve."

 

Drage učenke in učenci!

Ste vedeli, da je bil svet na robu jedrske katastrofe? Morda veste, kaj je cunami? Ste že kdaj razmišljali o tem, kako se počuti človek, ko v trenutku ostane brez vsega - doma, prijateljev, materialnih dobrin? Ali naravne nesreče pretijo tudi nam?

Ali pa morda veste, kdo so največkrat povzročitelji prometnih nesreč? Kakšne posledice prinašajo prometne nesreče? Kaj bi lahko storili vi, kot udeleženci v prometu?

O vsem tem smo se pogovarjali na zadnji pogovorni uri. Izmenjavali smo se v vlogi poslušalca in govorca, uporabljali primeren jezik in se trudili upoštevati načela dobre komunikacije. Če želite tudi vi izraziti svoje mnenje, z nami deliti svoje znanje in izkušnje, težave ali ideje, vas bomo veseli na pogovorni uri, ki bo potekala v sredo, 30. 3. 2011, od 7.05 do 7.50 v učilnici za glasbeno vzgojo.

Prizadevajmo si uporabljati prijazne in ustrezne besede v pogovorih z različnimi sogovorci. Iščimo načine, da bomo v vsaki situaciji sodelovali v primernem pogovoru.

Torej lepo vabljeni na pogovorno uro v sredo ob 7.05 v učilnico za glasbeno vzgojo.

Vodji inovacijskega projekta

 

"Čas je za vse enako dolg. Od posameznika je odvisno, kako in za kaj ga bo porabil."

Pozdravljeni v novem delovnem tednu (21.-25. 3. 2011) in na prvi pomladni dan.

Obvestilo je namenjeno učencem od 6. do 9. razreda, saj vas ponovno lepo vabimo na pogovorno uro, ki bo potekala v sredo, 23. marca, v prostoru za pogovore v 1. nadstropju. V avlo bosta po vas prišla učitelja, ki bosta z vami eno šolsko uro, to je med 7.05 in 7.50.

Pridite in pogovarjajmo se o različnih stvareh in se na ta način družimo. Nič ni pomembneje, kot ploden pogovor med odraslimi, med odraslim in otrokom in med otroki. Star pregovor pravi: "Vedno lahko najdemo čas za tisto, kar nam nekaj pomeni."

Lepo vabljeni na pogovorno uro v sredo ob 7.05.

Sabina Žnidar, prof.

 

"Bolje je iti počasi v pravo smer, kot divjati v napačno."

Pozdravljeni v novem delovnem tednu (14.-18. 2. 2011). Obvestilo je namenjeno učencem od 6. do 9. razreda, saj vas ponovno lepo vabimo na pogovorno uro, ki bo potekala v četrtek, 17. marca, v prostoru za pogovore v 1. nadstropju. V avlo bosta po vas prišla učitelja, ki bosta uro izvajala, oziroma se z vami zgolj pogovarjala.
Prav gotovo se vsi strinjate, da je v današnjem času zelo težko komunicirati in da delež neposredne komunikacije in osebnih stikov postaja vedno manjši. Ogromen del časa posvetimo komuniciranju z ljudmi preko elektronske pošte, telefona in drugih oblik posredne komunikacije. Pravi, pristni medčloveški odnosi izgubljajo svoj pomen. Zato, učenci, pridružite se in skupaj poiščimo poti do dobre komunikacije.

Sabina Žnidar, prof.

 

"Če se vzgajamo, da bi znali drugemu prisluhniti, nas to pripelje do širokega razumevanja, prenašanja, zdravega sožitja."

 

Pozdravljeni učenci. Člani inovacijskega projekta Poveš mi, povem ti vas ponovno vabimo na pogovorne ure, ki bodo potekale enkrat tedensko, vendar ob različnih dnevih. Tudi prostor za pogovore ne bo vedno enak. V tem tednu (7.-11. 2. 2011) bo pogovorna ura potekala v sredo 0. uro, to je med 7.05 in 7.50 v prostoru za pogovore v 1. nadstropju poleg zbornice. Učitelja, ki bosta vodila pogovorno uro, vas bosta prišla iskat v avlo, zato sami ne hodite po šoli. Tisti učenci, ki boste zamudili in bi se želeli udeležiti pogovorne ure, boste to povedali dežurnemu učitelju v avli in se nam pridružili.

Vabljeni ste učenci od 6. do 9. razreda, ki se radi pogovarjate, družite ali potrebujete kakšen nasvet. Izmenjevali si bomo mnenja ali se zgolj pogovarjali.

Pravijo, da se v jeziku zrcali civilizacija in da imajo besede svojo moč. Poskusimo besede povezati v prijeten pogovor in jih čimveč uporabljajmo, saj bomo na ta način ustvarjali in ohranjali dobre odnose s tistimi, s katerimi se srečujemo vsak dan.

Člani IP

 

Nobena stvar ne naredi človeka srečnejšega kot njegovo lastno prepričanje, da je naredil najboljše, kar je mogel.

Človek si ne pridobi prijateljev; prepozna jih.

Stvari niso nikoli takšne, kot so. Vedno so to, kar iz njih napravimo.

 

Člani inovacijskega projekta sporočajo učencem, da v tem tednu (3.-7. 1. 2011) v učilnici GVZ ne bo pogovorne ure, ste pa vabljeni pogovarjati se z učitelji v avli šole v času odmorov. Misel, ki naj nas vodi v tem tednu, pa je sledeča:

Nobena težava ni taka, da je ne bi mogli rešiti skupaj, le malo pa je takih, ki jih lahko rešimo sami.

 

Staro leto se počasi izteka, na vrata že trka novo. Učenci, vedite, da se je za vsako stvar potrebno potruditi. Za znanje, za prijateljstvo, za odnos do sočloveka, za zdravo telo, … Zelo redko se kaj zgodi kar samo od sebe. Tja, do koder je vredno priti, ne pelje nobena bližnjica.
Da smo srečni in zadovoljni, ni potrebno veliko.
Misel: Sreča je mozaik prijaznih besed, nasmeha, spodbude, pomoči, spoštovanja, …
Sestavljamo ga vsak dan, vsako leto, celo življenje.

Da bi tudi v letu, ki prihaja, zmogli sejati veliko nasmeškov in prijaznih besed in žeti smeh ter prijaznost.

Člani inovacijskega projekta Poveš mi, povem ti

 

14. 12., pogovorna ura 5.-9. r., Nikoli ne zamudite priložnosti, da bi povedali kaj lepega.

Misel: Besede imajo moč, da uničujejo ali celijo. Kadar so besede resnične in priijazne, lahko spremenijo naš svet.

 

7. 12., 7.05, učilnica GVZ, pogovorna ura za učence 5.-9. r.. Vabljeni ste vsi, ki se želite pogovarjati in najti odgovor na katero od svojih vprašanj. Cilj vedno dosežemo, če si zares želimo. Misel: Umetnost pogovarjanja ni samo v tem, da izrečemo prave besede na pravem mestu, še mnogo težje je, da napačnih besed ne izrečemo, ko nas to zamika.

 

30. 11., pogovorna ura za učence 5.-9. r., saj je dober pogovor rešitev za vse težave. Ozrite se okoli sebe in videli boste, da prijaznost besed ustvarja zaupanje, prijaznost misli pa ustvarja modrost. Misel: Potrpežljivost in vztrajnost imata čaroben učinek, pred katerim izginejo težave in padajo ovire.

 

18. 11., pogovorna ura za učence 5.-9. r., saj je zaradi tistih drobnih reči, nevsiljivih ljubeznivih besed "Daj, da ti pomagam," svet lepši. Misel: Če hočemo imeti prijatelja, moramo biti mi komu prijatelj.

OB SVETOVNEM DNEVU POZDRAVLJANJA

POZDRAVLJENI. Učenci, učitelji, ostali delavci na šoli in starši. Člani inovacijskega projekta Poveš mi, povem ti, ki poteka že drugo šolsko leto, vas vabimo, da se skupaj priključimo tednu pozdravov in spoštljivemu odnosu namenimo nekoliko več pozornosti.
Pozdraviti je lepo, odzdraviti dolžnost! Ta lepa gesta naj nas zavestno spremlja ta in ves prihodnji teden.
21. november je svetovni dan pozdravljanja in ne pozabimo, da nikoli ne dobimo nove priložnosti za ustvarjanje dobrega prvega vtisa. V skoraj vseh knjigah, ki obravnavajo prvi stik z ljudmi, pa tudi na vseh predavanjih, ki jih izvajajo predavatelji na to temo, je poudarjeno, da je ob prvem stiku najpomembnejših prvih 30 sekund. Torej prav pozdrav, prve kretnje in prvi pogledi. Ne glede na to, kake težave imamo, kako smo zaskrbljeni, … moramo izžarevati zadovoljstvo, samozavest in dobro voljo. Poskusimo v naslednjih dneh spremeniti delček svojega sveta, nasmehnimo se in drug drugemu podarimo prijazen pogled.

Zavedajmo se, da človekov odnos do ljudi določa, kako se bodo le-ti odzvali in kakšen odnos bodo imeli do njega. Ljudje okoli nas so največkrat takšni, kakršni smo mi do njih.
(Božo Rustja, Drobne zgodbe z biserom)

Sabina Žnidar, prof.


Neformalni pogovori


Raziskovalno vprašanje:
KAKŠNI SO/BODO NEFORMALNI POGOVORI NA NAŠI ŠOLI?


Cilji:
- ugotoviti značilnosti neformalnih pogovorov in jih ovrednotiti;
- spodbuditi sogovorce k izboljševanju neformalnega pogovarjanja;
- ustrezno se pogovarjati v določenih neformalnih okoliščinah;
- prispevati k izboljšanju neformalnih pogovorov;
- razviti in preobraziti neformalne pogovore.

Predstavitev

Načrt dela

Razredniki

Člani IP

 

projekti, ki se nadaljujejo od šolskega leta 2007-2008

Zdrava šola - lepa šola

Za brisanje rok je dovolj en ali dva lističa papirja, ki po uporabi romajo v koš in ne na tla. WC ni družabni prostor za ličenje oz. pisanje domačih nalog in fantovsko obračunavanje. Uničevanje šolske lastnine za lastno zabavo in zabavo tistih, ki jih opazujejo z razbijanjem stikal, lomljenjem klopi, mašenjem školjk in pisuarjev, pa je kaznovano z vzgojnimi ukrepi, saj kamere na hodnikih hitro pripeljejo do storilcev vandalizma. Ali res želimo, da bo naša šola razbita in umazana?

 

zbiranje izrabljenih kartuš, tonerjev, trakov, mobilnikov

Pred tajništvom je zabojnik, kamor lahko odlagate izrabljene kartuše za inkjet tiskalnike in fakse, tonerje za laserske tiskalnike, trakove za matrične tiskalnike, stare mobilne telefone.

Akcija poteka v sodelovanju z Bitea d. o. o.

 

projekt varčevanja

Neracionalna uporaba električne energije in vode:

  • povzroča globalno onesnaževanje in podnebne spremembe
  • virov energije zmanjkuje veliko hitreje
  • v 30 letih se bo polovica človeštva soočila z izrazitim pomanjkanjem vode
  • v svetu, zaradi pomanjkanje vode, sanitarij in higiene, dnevno umre 6000 otrok.

Vendar še vedno je čas, da škodo popravimo oz. jo vsaj zmanjšamo:

  • Če pustimo vodo teči ves čas, ko si umivamo zobe, steče v prazno prek 20 litrov vode.
  • Če pipo zapreš vsakič, ko vode ne potrebuješ, prihraniš 80.000 litrov vode na leto (količina vode za plavalni bazen).
  • Če bi vsak od nas zmanjšal dnevno porabo vode le za 1 liter, bi letno prihranili okoli milijon kubičnih metrov vode (12500 bazenov vode).

Pomena varčevanja se zaveda vedno več ljudi. Svetovna akcija "EARTH HOUR": 60 MINUT PREDAHA ZA MODRI PLANET: Ugasnimo luči in ozavestimo moč svojih dejanj, ki je potekala 29. 3. 2008 med 20. in 21. uro, je le ena imed akcij, ki so spodbujale k sprejetju odločitve o ugašanju luči in električnih ter elektronskih naprav, ki niso potrebne za varnost ljudi in prmoženja. S takšnimi akcijami in akcijo, ki jo organizira naša šola med 1. 4. in 31. 5., bomo vsi razumeli slogan "MISLI GLOBALNO, DELUJ LOKALNO."

 

POSTOPEK IZVAJANJA PROJEKTA

 

Dežurni učenci oddelka:

  1. Po končani uri, preden se učilnice zaklenejo, preverite, ali so vse luči v učilnici ugasnjene.
  2. Na stranišču in v učilnicah preverite, ali so pipe dobro zaprte in voda ne teče, če jih nihče ne uporablja.
  3. Skrbite, da straniščni kotlički po nepotrebnem ne puščajo vode, če bodo še vedno puščali, obvestite hišnika ali tajništvo.
  4. V razredu poskrbite, da ne bodo radiatorji greli učilnice, hkrati pa bodo odprta okna. Okna med uro ostanejo zaprta, med odmori se okna na stežaj odpro, da se učilnice prezračijo, po odmoru se okna zapro. Če je med poukom prevroče, zaprite radiatorje preden odprete okna (okna-učitelji).
  5. Dvignite senčila, da ostanejo luči ugasnjene.
  6. Po prenehanju uporabe televizije, radia, grafoskopa le te ugasnete in izklopite iz vtičnice. Za računalniško opremo naj poskrbi učitelj.

Glavna dežurna učenca pri vhodu v šolo: na začetku vsake ure, ko gredo učenci k pouku:

  1. bosta preverila, ali so luči na straniščih in hodnikih ugasnjene,
  2. poskrbela, da kotlički ne puščajo vode in da pipe na straniščih ne bodo odprte.

Športni referenti oddelkov:

po preoblačenju v garderobah ugasnite vse luči, ko bodo vsi zapustili garderobo.

 

O tem, kako so skrbeli za varčevanje in opravljali naloge, pa bodo dežurni učenci vsak teden poročali na urah oddelčne skupnosti.

Če boste kdaj v dilemi, kakšne so vaše naloge, poglejte na vrata učilnice, garderobe pri športni dvorani ali stranišča, kjer bo na plakatu pisalo, kako varčevati z energijo.

Vodja projektov, Jožica Andrejc, učit. pred. pouka

 

zbiranje zamaškov

Bukovska vas, 21. 6. 2011

EN ZAMAŠEK JE KOT KAPLJA,

KO JIH JE VELIKO, JE DEŽ,

IZVIR, REKA IN MORJE ...

Z akcijo zbiranja odpadnih plastičnih zamaškov, ki smo jo začeli pred letom in pol, smo lahko zelo zadovoljni, saj se je razširila tudi v nekatere druge predele naše dežele in celo zunaj meja - na avstrijsko Koroško.
V tem šolskem letu ste se nam pomagali približati meji dvajsetih ton.
Vsakemu posebej se zahvaljujemo za vsak zamašek, ki ste ga zavestno in z dobrim namenom namenili naši akciji in s tem pripomogli h pokrivanju prepotrebnih terapij naši deklici Maši.

Še enkrat HVALA.

družina Prasnic

 

Zamaški 2011Škatla se nahaja pred tajništvom. V letu 2008 smo zbrali in oddali 47687 g zamaškov, 2009 117095 g zamaškov. Zamaške smo zbirali za Anžeta.

 

 

ostali projekti OŠ ŠOŠTANJ 2010-2011

RASTEM S KNJIGO
Projekt poteka v okviru Ministrstva za šolstvo in šport ter Zveze splošnih knjižnic. izvedli bibliopedagoške ure za sedme razrede. V Mestni knjižnici Šoštanj bodo sedmošolci prisostvovali dvema bibliopedagoškima urama, se seznanili z delom v knjižnici in načinom medknjižnične izmenjave.

PROMETNA VARNOST
Celoletni projekt se bo pričel z akcijo v prvem tednu v septembru: Varna pot v šolo. Sodelovali bomo z občinskim Svetom za vzgojo v cestnem prometu, s policijo, izvedli kolesarski izpit. Naš cilj je spodbujanje učencev, da se v prometu vedno in povsod ravnajo po prometnih znakih in predpisih kot pešci in kolesarji.

POLICIST LEON
To je projekt, ki ga izvajamo skupaj s policijsko postajo Velenje v 5. razredu.

ŠPORTNI PROGRAM ZLATI SONČEK
Poleg splošnih vzgojno-izobraževalnih smotrov, ki jih ima športna vzgoja otrok, ima športni program Zlati sonček naslednje posebne namene:
- Obogati program gibalne oziroma športne vzgoje s sodobnimi športnimi vsebinami.
- S privlačnimi vsebinami in privlačnim načinom izvedbe motivira kar največ otrok.
- Vsadi v otroško zavest željo po podobnem delovanju v naslednjih starostnih obdobjih.
- Poskušati je treba zajeti kar največ takih učencev, ki se navadno ne vključujejo dejavno v dodatne športne programe, za pridobivanje boljših gibalnih spretnosti.
- Športni program Krpan je dopolnitev in obogatitev programa, ki ga predpisuje učni načrt.

KORAK K ZDRAVJU
Cilji projekta:
- učenci spoznavajo vlogo in pomen preventivnih dejavnosti za ohranjanje zdravja,
- predstaviti zdrav življenjski slog,
- navajanje učencev na redno skrb za zobe,
- seznaniti učence 9. razreda s problemi odraščanja,
- obeležiti 7. april – dan zdravja.


V okviru tega projekta bomo nadaljevali s projektom JABOLKO ZA DOBRO JUTRO. Pri urah oddelčnih skupnosti se bomo pogovarjali o zdravi prehrani, gibanju, pravilni drži pri sedenju. V 1. in 2. razredu organiziramo ŠPORTNO VZGOJO VSAK DAN.


V okviru zdravstvenega varstva bomo organizirali naslednje dejavnosti:
- ZOBOZDRAVSTVENE PREVENTIVNE DEJAVNOSTI, ZC Velenje;
- SISTEMATIČNI ZOBOZDRAVSTVENI PREGLEDI, ZD Velenje;
- ZDRAVNIŠKI PREGLEDI, ZD Šoštanj;
- CEPLJENJA, nosilec ZD Šoštanj;
- ZDRAVSTVENO VARSTVO IN VZGOJA, ZC Velenje;
- ZDRAVSTVENA VZGOJA V OKVIRU POUKA, učitelji, vpletanje vsebin za zdrav način življenja v vse vsebine pouka in dela na šoli;
- NARAVOSLOVNI in ŠPORTNI DNEVI po razrednih planih, ZC Velenje;
- SPREMLJANJE ZDRAVJA UČENCEV IN UČITELJEV ŠOLE


Dejavnosti izvajamo in načrtujemo v dogovoru z ZC Velenje in Šoštanj.

 

POGLOBLJENO SODELOVANJE S STARŠI
Tudi v letošnjem letu se bomo potrudili, da bi starše pritegnili v šolo in jih pridobili za svoje sodelavce (drugačne govorilne ure in roditeljski sestanki kot delavnice, tematska srečanja, predstavitev razrednega dela, skupni izleti, družine se predstavijo, skupni projekti, starši kot mentorji, predavatelji).

projekti 2009-2010

inovacijski projektCilji

POVEŠ MI, POVEM TI

Letno poročilo

Izvajanje inov. proj.

 

ZBIRALNA AKCIJA ODPADNE ELEKTRIČNE IN ELEKTRONSKE OPREME IN ODPADNIH BATERIJ

Slika OEEO 2010 8. junija 2010, na parkirišču pri telovadnici

Med OEEO spadajo:
VELIKI GOSPODINJSKI APARATI (hladilniki, zamrzovalne omare in skrinje, štedilniki, pomivalni stroji, sušilni stroji, pečice, …)
MALI GOSPODINJSKI APARATI (sesalniki, el.metle, el.orodje, tiskalniki, računalniki, mikserji, računalniki, radio aparati,…
DROBNI APARATI (telefoni, GSM, el.igrače, MP3, brivniki, feni,…
TV IN MONITORJI (TV aparati in računalniški monitorji)
SIJALKE (varčne in fluoroscentne)
ODPADNE BATERIJE

Vodja projekta: Danica Verdev, učit. predm. pouka

3. zbiralna akcija papirja

8. 6., torek, 7.00-16.00, zbiralna akcija papirja.

 

2. zbiralna akcija papirja

Slika2. zbiralna akcija odpadnega papirja je potekala v torek, 23. 3. 2010.Slike nagradni izlet 7. b

V prvi zbiralni akciji, ki je potekala 12. 11. 2009, smo zbrali 13447 kg papirja, v drugi akciji 18348,5 kg, kar skupaj znese 31795,5 kg odpadnega papirja. Najbolj uspešen razred je po dveh akcijah 7. b, ki je skupaj zbral kar 6699,5 kg papirja. Rezultati po razredih

Vodja projekta: Jožica Andrejc, učit.

ekopaket

Tetrapak maj 201010. 5., 6.-9. r.; 11. 5., 1.-5. r., Zbiralna akcija tetrapakov.

Tetrapakov naslednje leto ne bomo več zbirali, zato jih sproti kar doma odlagajte na ustrezne ekološke otoke.

Rezultati akcije 2010: Žan Novak, 8045; Jan Krajnc, 7672; Žiga Krajnc, 7672; Nik Vrlič Grubešič, 7657; Jan Potočnik, 5331; Jaka Hudobreznik, 4470; Andraž Jelen, 2041; Žiga Kugonič, 1899; Žiga Meh, 1880; Leja Jelenko, 1544; Vid Ojsteršek, 1540; Naja Kofler, 1465; Blaž Ojsteršek, 1380; Blaž Mežnar, 1307; Živa Kac, 1264; Urh Plaskan, 1158; Kristina Strmčnik, 1157; Lara Lah, 1123; Aljaž Šlutej, 1115; Aljaž Goličnik, 1030.

 

SlikaLetos bo potekalo zbiranje embalaže za živila (tetrapaki) drugače kot prejšnja leta. V šoli naj bi se zbirala samo embalaža, ki nastane na šoli, učenci pa naj bi domačo embalažo odlagali na najbližje ekološke otoke (v kanto za plastenke).

Vendar smo se na šoli odločili, da lani napovedano tekmovanje v zbiranju tetrapakov ne moremo kar odpovedati, saj so nekateri že veliko zbrali. Tako bomo letos vseeno tekmovali, vendar le dvakrat na leto, in sicer po novem letu en dan in nato še pred koncem šolskega leta. Če bi želeli to pogosteje izvesti, bi morali odvoz sami plačati. Tetrapake smo sprejemali v ponedeljek, 18. 1., za učence od 6. do 9. razreda in v torek, 19. 1., za učence od 1. do 5. razreda.

Vodja projekta: Jožica Andrejc, učit. predm. pouka

ekošola

zamaškipapirSkozi vse leto poteka zbiranje odpadnega papirja, ki ga odložite v/ob keson za šolo, izrabljenih kartuš, tonerjev, trakov, ki jih odložite v škatlo pred tajništvom. Na istem mestu se nahaja škatla za plastične zamaške. Naslednja zbiralna akcija papirja s tehtanjem bo v aprilu.

 

KAJ POMENI EKO? RAZMIŠLJALI SO UČENCI 1. b.

 

- da šparamo kakšne odpadke, jih ločeno zbiramo (NIKA)

- zbiramo papir (ROK)

- vodo zapiramo, kadar je ne potrebujemo (VITA)

- ugašamo luči in varčujemo z energijo (MATIC)

- hrano pojemo do konca (AMADEJ)

- zdravo jemo (MIHA)

- roke si umivamo in pazimo na higieno (NIK P.)

- vreme se spreminja (TARA)

- pazimo na čisto okolje (TIMOTEJ)

Učiteljici 1. b razreda

LOČEVANJE ODPADKOV

Ločevanje odpadkovV torek, 24. 11. 2009, prvo šolsko uro, so bili učenci 1. in 2. razredov na predavanju, ki ga je organiziral ERICO.
Po predavanju o ločevanju odpadkov so učenci 1. b z veseljem povedali:

  • učili smo se, kako ločujemo odpadke (NIKA)
  • nikakor ne smemo odpadkov metati v naravo (NIK F.)
  • papir moramo dati v smetnjak za papir (ROK)
  • pokrovčke od kozarcev damo vedno v smetnjak za pločevinke (TIM)
  • plastenke stisnemo (BRINA)
  • v smetnjakih zbiramo različne surovine (TARA)
  • iz zbranega stekla lahko nastane nov kozarec ali steklena žlica (MIHA)

obisk gea tv

Slika1. 12. 2009 je šolo obiskala ekipa GEA TV. Želeli so posneti naše zbiralne akcije in učence, ki so bili pri tem najbolj uspešni. Povedali smo jim, kako uspešni smo bili pri zbiranju tetrapakov, kako jih ločeno odlagamo na ekološki otok pri šoli, prav tako kot plastenke. Učenci so pokazali, kako zlagajo tetrapake, zakaj sploh zbiramo odpadno embalažo in kdo jim pri tem pomaga. Pokazali smo jim tudi razstavo izdelkov iz odpadne embalaže.
Ker zbiramo tudi star papir, kartuše, tonerje, zamaške in odpadno elektro in elektronsko opremo, smo jim povedali tudi to. Zelo so bili navdušeni in so nas pohvalili.

Posnetek na Youtube 1. del Posnetek na Youtube, 2. del

Jožica Andrejc, učit. predm. pouka

SADJE

V šolskem letu 2009-2010 je bila naša šola vključena v shemo šolskega sadja. Sredstva, ki so bila namenjena za razdelitev sadja in zelenjave smo v celoti porabili. Kar 43 krat ste dobili različno sadje in zelenjavo. Zadnja razdelitev grozdja je bila 28. 5. 2010.

Shemo šolskega sadja smo pričeli s sloganom: ŽIVIMO ZDRAVO S SADJEM IN ZELENJAVO!

Nikar ne pozabite: "Sadje in zelenjavo še naprej uživajte večkrat na dan. S tem se bodo iz dneva v dan boljšale vaše prehranjevalne navade, vaši možgani pa bodo dobili obilico hranil, kar vam bo koristilo pri učenju in drugih miselnih aktivnostih."

Organizatorka sheme šolskega sadja: Anica Pudgar, učit. predm. pouka

 

SlikiŠola Šoštanj je novembra 2009 vstopila v evropski sistem razdeljevanja sadja v šolah s finančno podporo Evropske skupnosti.

Plakat

 

Zakaj smo se vključili v shemo šolskega sadja?

  • učence želimo osveščati o pomenu sadja in zelenjave,
  • navajali jih bomo na uživanje sadja in zelenjave,
  • spodbujali bomo dobre prehranjevalne navade – naložba za celo življenje,
  • ponudili bomo obilico hranil za možgane – izboljšanje IQ,
  • sadje in zelenjava ugodno vpliva na presnovo otrok,
  • krepijo se dlesni in ščitijo zobje,
  • veča se odpornost otrokovega organizma,
  • preprečevali bomo debelost,
  • ustavili bomo trend zmanjševanja porabe sadja in zelenjave,
  • spoznavali bomo okoliške pridelovalce sadja in zelenjave,
  • večali zavest o ekološki pridelavi sadja in zelenjave,
  • učence bomo navajali na kulturo uživanja sadja in zelenjave,
  • vsem otrokom bomo omogočili uživanje sadja in zelenjave…

 

Kako pogosto bomo učencem ponudili sadje ali zelenjavo?

    • 2- krat na teden (sreda in petek) do konca februarja. Število nadaljnjih razdeljevanj bomo določili kasneje.

    Vodja projekta: Anica Pudgar, učit. pred. pouka

    PROJEKTI 2008-2009

    Akcija Ekopaket 2009, Razglasitev rezultatov najboljših zbiralcev

    Slike zaključek Ekopaket 2009OŠ Šoštanj je prejela nagrado za največjo skupno količino zbrane odpadne embalaže tetrapak, saj je zbrala kar 18 % vse zbrane embalaže med 37 šolami in vrtci.

    Na šoli so največ zbrali:

    • Anja Jelen, 9. a = 8940
    • Žiga Golob, 1. c = 2320
    • Žan Novak, 3. c = 2286.

    Jan Krajnc, 4. a = 2052; Nik Verlič G., 1. b = 2036; Žiga Krajnc, 6. a = 1962; Anže Pečnik, 2. b = 1916; Boris Pirečnik, 4. c = 1600; Jan Potočnik, 1. c = 1569; Matic Petkovnik, 1. c = 1361; Jaka Hudobreznik, 1. a = 1340; Alem Verhovnik, 2. e = 1320; Žiga Kugonič, 4. b = 1215; Urh Plaskan, 7. b = 1191; Anja Verbič, 4. d = 1020; Anže Ribič, 1. c = 876; Roj Juvan, 1. c = 803; Žiga Meh, 3. c = 737; Kristina Strmčnik, 3. c = 678; Patricija Ramšak, 5. a = 676

    NAJBOLJŠI V TOPOLŠICI: Alem Verhovnik = 1320

    NAJBOLJŠI V RAVNAH: Oskar Rednak = 593

    PO ODDELKIH so zbrali: 9. a: 9670 tetrapakov; 1. c: 9643; 3. c: 5948; 1. b: 5545; 4. a: 4717; 2. b: 3717; 4. c: 3024; 3. b: 2837; 2. c: 2702; 2. a: 2681; 1. a: 2517; 4. b: 2511; 4. d: 2492; 6. a: 2340; 7. c: 2096; 5. a: 1883; 2. e: 1835; 7. b: 1770; 7. a: 1664; 3. a: 1648; 3. e: 1317; 5. c: 1315; 6. c: 1300; 4. f: 1224; 5. b: 923; 1. d: 903; 3. d: 791; 6. d: 767; 8. b: 714; 4. e: 652; 2. d: 558; 9. d: 376; 9. c: 370; 9. b: 228; 6. b: 224; 8. d: 209; 8. c: 184; 8. a: 134.

    Jožica Andrejc, vodja projekta na OŠ Šoštanj

     

    Projekt Eko-paket: Zbiranje tetrapakov od 3. 3. do 26. 5. 2009

    Projekt Eko-paket: Zbiranje tetrapakov, smo zaključili 26. maja oz. 29. 5., ko se je akcija za letošnje leto dokončno zaključila. Ker se bomo drugo leto, marca 2010, spet vključili v akcijo, lahko zbirate še naprej in dobro sprane ter stisnjene hranite v škatlah.

     

    Do 21. 4. smo oddali že blizu 40.000 eko paketov. Lani čez 80.000. Če hočemo biti med najboljšimi, se moramo še malo bolj potruditi, predvsem učenci predmetne stopnje. Zelo pridni so učenci prve triade in večina četrtošolcev. Pri 6. razredih je že slabše, saj v 6. d ni prinesel ekopaketa še nihče. Tudi 8. a, 8. d in 9. b imata le enega predstavnika, 9. c in 9. d po 2 , 8. c nobenega.

    Zbiramo še cel maj.

    Jožica Andrejc


    Sliki ekopaket marecZbirajte doma: 1. sperete 2. stisnete in zaprete z zamaškom 3. povežete z lepilnim trakom po 10 tetrapakov. Ekopakete boste dobili domov in jih doma napolnite s tetrapaki. Spet bomo iskali najbolj prizadevne in jih nagradili.

     

    V torek, 3. 3., smo prvič zbirali ekopakete. Ob prihodu v šolo jih boste zložili ob mizi dežurnega učenca. Na vsakem paketu morajo biti čitljivo napisani vsi podatki: ime in priimek učenca, razred, šola in število tetrapakov. Vsi tetrapaki morajo biti pravilno zloženi, iz njih ne sme nič teči. Eko paketi morajo biti polni ter zaprti. Sproti bomo zabeležili pri vsakem učencu število paketov in tetrapakov. Tako bo vsak torek naslednje tri mesece (3. 3.-26. 5. 2009).

     

    V tem šolskem letu bomo nadaljevali s projekti, ki smo jih začeli v preteklem šolskem letu.

    Tudi letos zbiramo star odpadni papir skozi vso leto. Papir odložite v keson pri kuhinji oz. ob njega. Devetošolci: trudite se in prinašajte star papir celo leto, kajti denar od papirja bomo namenili za stroške pogostitve na valeti. Dogovorite se s starši in drugimi znanci, da ga pripeljejo na zbiralne akcije, ki bodo potekale večkrat na leto.

    Zamaške letos posredujte učiteljici Anici Pudgar.

     

    zbiralna akcija odpadne električne in elektronske opreme (oeeo)

     

    SlikaAkcija zbiranja OEEO je potekala 1. 4. 2009 med 12. in 16. uro.

     

     

     

    Na naši šoli, ki jo obiskuje skupaj 776 učencev, smo skupno zbrali 2500 kg OEEO. Na učenca je to 3,08 kg opreme.
    Po skupni zbrani masi opremem smo se uvrstili na 12. mesto med 64 šolami. Na zbrano maso na učenca pa šele na 39. mesto.Nagradni izlet pa so dobili najboljši razredi iz prvih treh šol, ki so zbrale največ odpadne opreme na učenca. Tudi me dposamezniki ni bil iz naše šole žal nihče izžreban.

    Danica Verdev

     

    Vsi razredi iz vseh 64 šol po Sloveniji, ki so sodelovale v akciji, ste skupaj zbrali več kot 100 ton najrazličnejših odsluženih aparatov.
    Za vse to, bomo skupaj z našimi pogodbenimi partnerji poskrbeli, da bo obdelano na pravilen način. Naš cilj akcije, ki je bil osvestiti učence, njihove najbližje ter njihovo okolico o pravilnem ravnanju z električno in elektronsko opremo, ko le ta postane odpadek, je bil dosežen.
    Največja zahvala gre učencem, ki ste sodelovali v akciji in ste naš najglasnejši opomnik, kako ravnati z odpadki, da bodo okolje, ki ga poznamo mi, lahko spoznale tudi prihodnje generacije. Naš načrt je, da bi s pravilnim ravnanjem na področju odpadne električne in elektronske opreme seznanili čim več učencev, staršev in pa tudi njihove širše okolice, ker lahko samo vsi skupaj nekaj dobrega naredimo za nas in naše okolje.

    Družba ZEOS

    Tega dne so se zbirali:

    • veliki gospodinjski aparati (štedilniki, pomivalni stroji, pralni in sušilni stroji, pečice, bojlerji, električni radiatorji, ...)
    • hladilno zamrzovalni aparati (hladilniki, zamrzovalne skrinje in omare, hladilne vitrine, klime, ...)

    Manjše električne naprave ste lahko prinesli že teden prej :

    • manjše odpadne električne in elektronske aparate (mali gospodinjski aparatisesalniki, likalniki, cvrtniki, opekači, feni, električno orodje, električne igrače, mobiteli, brivniki, MP3, ...) v kabinet za tehniko, učiteljici Danici Verdev
    • odpadne sijalke (varčne in fluoroscentne) v škatle pri hišniku.

    Vsi učenci, ki ste v okviru akcije prinesli in oddali katerokoli odpadno EE opremo, ste prejeli anketne - nagradne kupone. Kuponi so bili pogoj za sodelovanje učencev v nagradnem žrebanju ter določitvi najuspešnejšega razreda znotraj šole.

     

    Zeos je 18. aprila 2009 izmed vseh oddanih kuponov na vseh sodelujočih šolah izžrebal deset praktičnih nagrad, a med njimi ni bilo naših učencev.

     

    OŠ Šoštanj v sodelovanju s podjetjem ZEOS, d.o.o.