Programi -Tehniški dnevi, projekti

Tehniški dnevi

td, 1.-8. r., promet

tdpromet12TD Prometna varnost v torek, dne 19. 6. 2012.

Na šoli je potekal celostni TD z naslovom prometna varnost.

1. razred: vozili so se z vozili iz programa KOLESARČKI.

2. razred: Z razredničarko  in v spremstvu policista so se odpravili na sprehod po varnih poteh v Šoštanju. Prvi in zadnji učenec naj ima oblečen rumen odsevni jopič. Ne pozabite na rumene rutice, ki so sedaj za vas še obvezne! Sprehod je v vsakem vremenu*.

3. razred: Zjutraj si boste vzeli šolsko malico, nato pa se boste z avtobusom odpeljali v Velenje, kjer si boste ogledali policijsko postajo v Velenju. Po ogledu pa boste ostali še na otroškem igrišču, vendar le v primeru lepega vremena*.

4. razred: izdelali boste vozilo v svoji učilnici

5. razred: Zjutraj se zberite v učilnici za glasbeno vzgojo, kjer se boste seznanili s pravili vožnje z avtomobili JUMICAR. Nato boste po seznamu, ki ga imajo vaše razredničarke, vsak razred posebej odšli na parkirišče, kjer vas bodo čakala vozila. Učenci ne pozabite podpisanih dovoljenj staršev doma. V primeru dežja* vožnja odpade.

6. razred: Letos ima vaš TD drugačen naslov :Proizvodnja v naši okolici. Ogledali si boste Muzej usnjarstva – tam boste delali tudi izdelek iz usnja, Usnjarstvo Rednak in Čistilna naprava Šoštanj. Malico vzemite zjutraj v šoli in jo nesite s seboj. Kdaj boste malicali, vam bodo povedale učiteljice ali učitelji, ki vas bodo spremljali. S seboj lahko prinesete zanimivo idejo za izdelek in po želji manjšo tubo univerzalnega lepila.

7. razred: vi boste sodelovali na šolskem tekmovanju Kaj veš o prometu, ki zajema.

  • vožnjo s kolesom po poligonu,
  • testiranje znanja v računalniški učilnici (rezultat, ki ga že imate, lahko izboljšate)
  • kolesarski izlet ob jezerih Šaleške doline

Učenci ste razdeljeni na 4 skupine:
1. skupina je 7.a + prvih 5 učencev 7. b po abecednem redu,
2. skupina učenci 7. c + drugih 5 učencev 7. b,
3. skupina 7. d + naslednjih 5 učencev 7. b in
4. skupina 7. e + zadnjih 6 učencev 7. b.
Za vožnjo pa učenci potrebujete kolo z obvezno opremo. Ker pa bodo kolesa čakala na vas v kolesarnici, raje medtem snemite luči. Ne pozabite na kolesarske čelade, ki vam morajo biti prav. Kdor pa od vas še nima kolesarskega izpita, si ga lahko z dobrim poznavanjem prometnih predpisov pri testu in ustrezno vožnjo na poti okrog jezer, prisluži. Potrudite se!
Sedmošolci boste sodelovali tudi v projektu "Še vedno vozim - vendar ne hodim" katerega nosilec je Zavod za inovativno izobraževanje o varni vožnji VOZIM in Društvo paraplegikov JZ Štajerske. Po malici se boste udeležili predavanja (ob 9.45 uri ) vsi sedmošolci hkrati z vsemi učitelji kolesarji in obema učiteljema, ki vas bosta spremljala po šoli in na poligonu. Predavanje bo v mali telovadnici.

Rezultati šolskega kolesarskega tekmovanja: 1. Jan Krajnc, 2. Andraž Stropnik, 3. Katja Sovič, Mladen Ilič, Jan Ovčjak.

 

8. razred: Učenci se ob 7.55 uri zberete v mali telovadnici, kjer boste sodelovali v interaktivni delavnici projekta  "Še vedno vozim - vendar ne hodim".

Ob 9.30 uri pa se boste odpravili peš proti podružnični šoli v Topolšici. Malica vas bo čakala tam. Vračali se boste po novi kolesarski stezi nazaj proti Šoštanju. Vmes se ustavite na stadionu ob 11.30 uri, kjer vas bo čakal policist s policijskim psom. Prikazal bo urjenje policijskega psa.

Želim vam lep in poučen ter zabaven jutrišnji dan - predvsem pa brez poškodb.

Danica Verdev, predm. učit.

 

td, 8. r., motoroznanstvo

8. 5., TD 8. r., Motoroznanstvo, MIC Velenje

Odhod izpred šole: 7.50; vračanje 12.10.

Skupine: Avtoservisna dejavnost, Struženje, Laserski razrez, Preoblikovanje, Okoljevarstvo

td, 7. r., obdelava lesa

Srednja lesarska šola Slovenj Gradec

18. 1. 2012, 7. a in 7. b

25. 1., 7. d in 7. e

1. 2., 7. c

Odhod izpred šole 7.55, delo v delavnicah do 12.00, prihod v Šoštanj 12.45.

Učenci bodo izdelali vsak svojo ptičjo krmilnico iz lesa, ogledali pa si bodo tudi šolske delavnice.

Učenci ugotavljajo in preskušajo lastnosti različnih vrst lesa, berejo načrt in prenesejo mere na material, iz izbranega gradiva izdelajo izbrani izdelek, ogledajo si stroje za obdelavo lesa in zvedo, kateri zaščitni ukrepi so pri delu potrebni, spoznajo računalniško voden stroj za obdelavo lesa.

Vodja TD: Danica Verdev, predm. učit.

td, 1.-9. r., Ustvarjalne praznične delavnice

24. 11. 2011, TD 1.-9. r., Ustvarjalne praznične delavnice. Prireditev Z roko v roki v božično-novoletni čas ob 17.00 v športni dvorani OŠ Šoštanj, po njej božično-novoletni bazar v avli šole.

td delavnicebazar

 

 

TD, 9. r., Muzej premogovništva Velenje in projekt
Od premoga do električne in toplotne energije

Kraj: Velenje in Šoštanj
Datum: dne 17. 11.2011
Ura:od 8.00 ure do 13.00 ure.
Razred: učenci 9. razredov
Učiteljica: Danica Verdev


TEHNIŠKI DAN ZA 9. RAZRED:
Muzej premogovništva Velenje in projekt
Od premoga do električne in toplotne energije

V četrtek, dne 17.11. 2011, bo tehniški dan za učence 9. razredov. Ogledali si boste Muzej premogovništva (2 uri), v drugem delu pa boste odšli na ERIC-o (inštitut za ekološke raziskave).
Tam vam bodo v krajšem predavanju predstavili proizvodnjo električne in toplotne energije v Šaleški dolini ter sistem daljinskega ogrevanja. Ker boste dobili učne liste, ki jih boste reševali, imejte s seboj kemične svinčnike.
Nato si boste na MIC-u (medpodjetniški izobraževalni center) ogledali nov Razvojno-didaktičen energetski poligon.
Po ogledu se okrog 12. ure odpeljete do Termoelektrarne Šoštanj, katero si boste pod vodstvom ogledali.
Do šole se po ogledu v spremstvu učiteljev vrnete v šolo. Predviden zaključek TD je ob 13. uri.

 

Odhod avtobusov izpred šole je zjutraj ob 8.00 uri. Malico dobite učenci v rudniku, zato jo bomo na šoli za ta dan odpovedali. S seboj imejte kemične svinčnike, za reševanje učnih listov na ERIC-u.

Ogled bo potekal po naslednjem razporedu:


9. a, c

9. b, d

8.30 – 10.30
Muzej premogovništva

8.30 – 10.00
ERICO – predavanje in
ogled energetskega poligona na MIC-u

10.30 – 11.30
ERICO – predavanje in
ogled energetskega poligona na MIC-u

10.00 – 12.00
Muzej premogovništva

Pred Muzejem čaka avtobus, da vas odpelje na ogled

Pred Muzejem čaka avtobus, da vas odpelje na ogled

12.00 – 12.30
Ogled TEŠ

12.30 – 13.00
Ogled TEŠ

Cena na učenca: 5,85 € za Muzej premogovništva, ERIC-ov projekt pa je zastonj.
Avtobusni prevoz:  2,50 €  
Skupaj: 8,35 €.

Vodja TD: Danica Verdev, predm. učit.

2010-2011

promet, 1.-8. r.

TD PROMETNA VARNOST OŠ ŠOŠTANJ 2011

TD promet2011V sredo, dne 22. junija bomo na OŠ Šoštanj izvedli celostni tehniški dan na temo Prometna varnost.
Izvedli ga bomo učitelji naše šole, z nami pa bodo sodelovali tudi:
pet animatorjev SPV-ja Ljubljana
predavateljici avtošole Relax
policijska patrulja
izvajalci programa Jumicar
izvajalca programa Kolesarčki
študentje pri demonstracijskih napravah SPV-ja Ljubljana
g. Andrej Volk, predsednik SPV Šoštanj.

Vsak razred bo imel drugačne aktivnosti, ker imamo TD vsako leto in bodo v vseh devetih letih vsi učenci opravili vse.

Temeljni cilji tehniškega dneva

Usvajanje in pridobivanje znanja o prometni varnosti udeležencev v prometu (pešca, kolesarja in voznika kolesa z motorjem), seznanjenje z nevarnimi prometnimi točkami, s poklici v prometu.

Splošni cilji:
izboljšanje prometne varnosti in prometne kulture v šolskem okolišu,
ponoviti znanje o pravilnem ravnanju učencev v prometu kot pešcev, kolesarjev, potnikov v avtomobilu,
dopolnjevanje in preverjanje znanja iz prometne varnosti učencev;
popestriti program OŠ na področju prometne varnosti;
učence seznaniti s konkretnimi aktivnostmi ob prometni nesreči in s tem opozoriti na usklajeno delo vseh odgovornih služb.

 

Organizacijska shema in razpored dejavnosti: 
1. a, b, c - vožnja s Kolesarčki v telovadnici
8.00 - 9.00 - 1. skupina (1. a)
9.00 - 10.00 - 2. skupina (1. b)
10.00 - 11.00 - 3. skupina (1. c)

60 min vsaka skupina

IZVEDBA PROGRAMA KOLESARČKI
Program KOLESARČKI je sestavljen iz teoretičnega in praktičnega dela.
V kratkem teoretičnem delu se mentor skupaj z otroci sprehodi po prometnem poligonu. Otrokom predstavimo dogajanje na cestišču in ob njem na osnovi igre, preko katere se otroci največ naučijo. V teoretičnem delu se otrokom predstavi prometno signalizacijo in pravilno prečkanje cestišča ( 10 min ).
Praktični del se odvija na poligonu, ki predstavlja resnične razmere v cestnem prometu in ima postavljenih več križišč, prehod za pešce, semafor in prometni znaki. Po njem se otroci popeljejo s štirikolesniki na nožni pogon. Otrokom naj bi ta poligon pričaral prave, resnične razmere v cestnem prometu.
Promet na poligonu nadzoruje več za to usposobljenih mentorjev, ki otroke opozarjajo na napake in jim razložijo, kako ravnati v določenih situacijah.
Na poligonu je istočasno sedem vozil. Predviden čas vožnje je od 10-15 min.
Medtem, ko se bo ena skupina otrok vozila, bo druga skupina pravilno prečkala cestišče čez postavljen prehod za pešce.

2. a, b, c - likovno ustvarjanje
- Sprehod po mestu; na avtobusni postaji pa vas pričaka policist, ki pove, kako se varno obnašamo v prometu in na kaj smo posebej pozorni.
Skupine se menjajo vsake pol ure.

30 min vsak razred
matične učilnice
varne poti po Šoštanju

Z razredničarko opravijo učenci kratek obhod po varnih poteh v Šoštanju. Učiteljice jih posebej opozorite na prepovedano hojo ob železniški progi, na pravilno prečkanje ceste po prehodu za pešce in uporabo z metuljčki označenih varnih poti po mestu.
Učence bo pred glavno avtobusno postajo počakal policist in jih opozoril na upoštevanje prometnih pravil. Nato pa lahko na temo prometne varnosti učenci v učilnici še likovno ustvarjajo…

3. a,b,c,d - malica ob 7.55 in odhod z avtobusom v Velenje ob 8.15 (3. a) ter ob 8.45 (3. b in 3. c)
- ogled policijske postaje v Velenju v dveh skupinah ob 9.00 in ob 10.30
- igra na otroškem igrišču v Velenju
- vračanje ob 11.15 ter ob 11.45 uri

30 min

1h 30 min
avtobusni prevoz za 2 skupini

policijska postaja Velenje,
igrišče

Učenci se bodo z avtobusom odpeljali v Velenje na ogled policijske postaje. Po ogledu pa bodo ostali še na otroškem igrišču.
Cena za prevoz na učenca je 2,50 €.

4. a, b, c,d, e - izdelovanje vozila iz gradiv Izotech
matične učilnice



5. a, b, c - vožnja z Jumicar vozili
Pri programu Jumicar je prvi del skupen za vse otroke, traja približno 45 minut. Po predavanju se vsak posamezni razred udeleži še vožnje na poligonu, kar traja približno 1 uro na posamezni razred. Vsak oddelek vozi 60 minut.
Uvodni del v mali telovadnici;
vozila Jumicar-šolsko igrišče,
matične učilnice

Namen programa Jumicar:
Učenci spoznajo:
kako pešca vidi voznik na cesti
kako voznik kljub previdnosti včasih ne more pravočasno reagirati, če se otrok nepredvideno in nepravilno vključi v promet.
kako pomemben je varnostni pas …

Dejavnosti:
šolska ura: Navodila za vožnjo z vozili Jumicar v mali telovadnici.
Vožnja z avtomobilčki JUMICAR na parkirišču pred šolo (vsak oddelek 60 minut).
Ogled filma na DVD-ju Zelena luč ( v matični učilnici - po želji).

6. a, b, c, d, e - Učenci se delijo v 4 skupine po 27/28 učencev.
- Akcija Ulice otrokom – risanje po asfaltu na temo prometa
- varnost kolesarjev v prometu (avtošola Relax)
- ogled filma z motorjem v promet
- izdelovanje vozil in mostov z zbirko Fischer
- skupina novinarjev si ogleda dejavnosti na šoli in o njih poroča na zaključnem delu v avli 5. šolsko uro
Trg svobode – pred občino Šoštanj;
učilnica za ZG,
učilnica za GVZ,
učilnica za TIT _____________,
Risanje na asfalt:

7. a, b, c - Delijo se v 4 skupine po 18/16 učencev.

- tekmovanje Kaj veš o prometu : teoretični del in vožnja na poligonu
- kolesarski izlet po kolesarski poti do Velenjskega jezera, okrog Škalskega jezera in nazaj v Šoštanj

20 min + 45 min

120 min rač. učilnica – testiranje

igrišče – poligon

Učenci se pripeljejo v šolo s kolesi. Obvezna je kolesarska čelada. Kolesa morajo imeti obe zavori, odsevnike na kolesih in pedalih, zvonec in prednjo in zadnjo luč ( snemljive luči naj shranijo oz. pustijo v nahrbtniku v svoji odsotnosti).
Doma naj vadijo spretnostno vožnjo in ponovijo znanje iz prometni predpisov.

 

8. a, b, c, d - Delijo se v 5 skupin po 16/17 učencev.
Demonstracij. naprave
8:00 - 11:00 prometne delavnice Mladost naj bo radost tudi v prometu
9:45 - 10:50: malica v jedilnici
10.50 – 11.50: preskušanje demonstracijskih naprav
- preverjanje znanja o prometu - reševanje testov in skupen pregled rešitev
3 x 45 min

15 min

20 min učilnica TJA 1, TJA 2, TJA 3, SPL, GOS
kolesarnica, demonstracijske naprave: Stopko, tehtnica naletne teže, alko-očala
iste učilnice kot zjutraj
animatorji SPV LJ;

Vodja TD: Danica Verdev, predm. učit.

24. 5., TD, 7. a, 8. a, 8. b

24. 5., TD, 6. razredi, Ogled Muzeja na gradu Vrbovec Nazarje, samostanska knjižnica in ogled Muzeja domače obrti –Toplar Nazarje

7. 6., TD, 8. c, 8. d

 

td, 7. r., Elektrotehnika

TEHNIŠKI DAN Elektrotehnika za 7. razred na Elektro in računalniški šoli v Velenju, MIC (Medpodjetniški izobraževalni center)


V torek, dne 24. 5. 2011, je za učence 7. razredov tehniški dan z naslovom Elektrotehnika. Izvedli ga bomo na MIC-u (medpodjetniškem izobraževalnem centru) v Velenju.  
Zjutraj se učenci z avtobusom odpeljejo izpred šole ob 8.10 uri. Malico vzamejo s seboj. Pojedli pa jo bodo v odmoru na MIC-u. Vrnili se bodo v Šoštanj ob 12.10 uri.
Učenci se delijo v 4 skupine po 17/18 učencev. Vsaka skupina bo opravila 4 dejavnosti:
Izdelava javljalca poplav (vodi Primož Šajna )
Energetika ( vodi Janko Škoflek )
Obnovljivi viri energije ( vodi Stane Osojnik )
Vezave različnih vrst stikal v električnem tokokrogu ( vodi Branko Višnjar )
Vsako uro se skupine menjajo tako, da bodo vsi učenci obiskali vsako delavnico.

Vodja TD: Danica Verdev, pred. učit.

 

TEHNIŠKI DAN Motoroznanstvo za 8. razred, na Strojni šoli v Velenju

 

Odgovorni izvajalci posameznih nalog:
Avtoserviserstvo 1: Hribar Boštjan, Boris Klančnik
Avtoserviserstvo 2: Marinšek Marjan, Žužel Ivan
Struženje: Domajnko Marjan
CNC: Golob Primož
Preoblikovanje: Zaleznik Rajko

TEMELJNI CILJ TEHNIŠKEGA DNEVA

Struženje
Osnovnošolci spoznajo postopek struženja in izdelajo kot izdelek vrtalko.

CNC
Osnovnošolci spoznajo CNC tehnologijo in stroje. V praktičnem prikazu delovanja teh strojev izdelajo napisno ploščico.

Preoblikovanje
Osnovnošolci spoznajo nekaj osnov iz preoblikovanja pločevine ( striženje, upogibanje ) in varjenja. Kot izdelek izdelajo » zmaja «.

AVTOSERVISNA DEJAVNOST (izvajanje s pomočjo 2. AS oddelka)
teoretične vsebine o delovanju avtomobilskih motorjev,
v praktičnem delu pa prikaz delovanje štiritaktnega motorja,
mototester,
test izpušnih plinov in
testiranje vozil na testni stezi.

Učenci bodo razdeljeni v 5 skupin: 1 x 9 učencev in 4 x 8 učencev, ker bodo delali v različnih delavnicah. Vse skupine se vsako uro zamenjajo, da opravijo vseh 5 dejavnosti:
Avtoserviserstvo 1 in 2, Struženje, CNC, Preoblikovanje kovin.
Zjutraj ob 8.00 uri vzamejo šolsko malico, ki jo odnesejo s seboj. Pojedli jo bodo na MIC-u v odmoru za malico ob 10.00 uri.
Odhod izpred šole je ob 8.10 uri, vračamo pa se ob 12.00 uri.
Cena prevoza je 2 €. Denar prinesejo razredniku do ponedeljka, 23. 5. 2011 (8.a in b razred) ter do ponedeljka, 6. 6. 2011 ( 8. c in d razred).

Vodja TD: Danica Verdev, predm. učit.

TD 6. r., Proizvodnja v naši okolici

Proizvodnja 6. rProizvodnja v naši okolici (lesna proizvodnja, proizvodnja izdelkov iz umetnih mas, serijska proizvodnja, predelava usnja)

Četrtek, 7. 4. 2011, 6. r.

Kraj izvedbe: Gorenje d.d. Velenje, Notranja oprema Kopalnice (lesni del in ulivanje umivalnikov iz umetnih snovi), Usnjarstvo Rednak Šoštanj, Muzej usnjarstva Šoštanj.

domače obrti, 8. r.

td obrti 2011Datum: torek, 22. 3. 2011
Kraj: v AVLI in v treh učilnicah v pritličju šole (TIT, ZGO, LVZ in GEO)
Potek dela:
učenci izdelujejo izdelke domačih obrti v svoji skupini od 7.55 ure do 12.00 ure
malico imajo v jedilnici ob 10.00 do 10.15 ure
ob 12.00 se vsi osmošolci zberejo v avli, kjer bo vsaka skupina predstavila svoje delo in izdelke.
Dejavnosti učencev:

  • rezbarjenje (vodi g. Milan Matko); učilnica TIT
  • rezbarjenje kipcev iz lipovega lesa (vodi g. Franc Ravnjak); učilnica TIT
  • pletenje koškov (vodi g. Zdravko Atelšek); učilnica ZGO
  • pletenje podstavkov (vodi g. Ivan Andrejc); v avli
  • kvačkanje prtičkov (vodi ga. Urška Goličnik); v avli (Potrebujemo:
    kvačko št. 1,75 in prejico 50 g Leptir ali Tulipan št. 16. Lahko prinesejo tudi ostanke starih prejic.)
    To prinesejo učenke s seboj. Barvo prejice si same izberejo.
    Izdelki: prtički)
  • izdelovanje steklenih obeskov v Tiffany tehniki (vodi ga. Alenka Lever); učilnica ZGO (Potrebujemo: strojčke-rezalnik in brusilnik stekla, barvno steklo za vitraž, zaščitna očala, podaljšek. Izdelki: obeski iz stekla. Cena za steklo: 5 €)
  • izdelovanje papirnatih rož (vodi ga. Andrejc); v avli (Potrebujemo: raznobarvni krep papir, žico, košarico in cvetličarsko gobo. Učenci prinesejo nizko posodico, lonček ali košarico za ikebano. Izdelki: papirnate rože Cena za papir: 1 €)
  • izdelovanje makramejev (vodi ga. Nada Guzej); učilnica LVZ (Potrebujemo: vrvico za vozlanje, palice… Vrvico kupijo učenci sami ali prinesejo s seboj denar. Cena: največ 1 €.)
  • vezenje prtičkov (vodi ga. Meta Mazej); v avli (Potrebujemo: platno, iglo in prejico, kar prinese gospa s seboj. Cena: 1 €)
  • tkanje (vodi ga. Alenka Venišnik); učilnica LVZ (Potrebujemo: lesene okvirje, debelejšo volno, blago v trakovih…iglo. Podčrtano prinesejo učenke s seboj.)
  • polstenje volne (vodita Klementina Rednak Mežnar in Tjaša Hudarin); učilnica GEO (Potrebujemo: česano volno, penasto podlago, vročo vodo z milnico, igle za suho filcanje Izdelek: manjša torbica Cena: 1 € ?)

 

Vodja TD: Danica Verdev, predm. učit.

svetilniki v 4. c

4.c3. 2. 2011, TD, 4. c.

 

 

 

Obdelava gradiv (les), 7. r.

V sredo, 22. 12. 2010 (8. 12. pisni preizkus pri SLJ), bodo imeli učenci 7. a razreda tehniški dan na Srednji lesarski šoli Slovenj Gradec. Tam si bodo ogledali šolske delavnice in stroje za obdelavo lesa in izdelali vsak svojo ptičjo hišico iz lesa. Že prej naj se razdelijo v dve skupini, da bo tam delo hitreje steklo.
Učenci se zberejo zjutraj ob 7. 50 uri pred šolo. Vzamejo šolsko malico, ki jo odnesejo s seboj, odhod avtobusa pa je ob 8.00 uri. Delo v šolskih delavnicah bo potekalo do 12.00 ure.

V sredo, 15. 12. 2010, bodo imeli učenci 7. b in 7. c razreda tehniški dan na Srednji lesarski šoli Slovenj Gradec. Tam si bodo ogledali šolske delavnice in stroje za obdelavo lesa in izdelali vsak svojo ptičjo hišico iz lesa. Že prej naj se razdelijo v tri skupine (15 ali 16 učencev), da bo tam delo hitreje steklo.
1. skupina: 16 učencev 7. b
2. skupina: 7 učencev 7. b + 8 učencev 7. c
3. skupina: 16 učencev 7. c
Učenci se zberejo zjutraj ob 7. 50 uri pred šolo. Vzamejo šolsko malico, ki jo odnesejo s seboj, odhod avtobusa pa je ob 8.00 uri. Delo v šolskih delavnicah bo potekalo do 12.00 ure.

Vodja TD: Danica Verdev, predm. učit.

ogled TEŠ in Muzeja premogovništva Velenje, 9. r.

10. 12., tehniški dan za učence 9. razredov. Ogled Muzeja premogovništva in Termoelektrarne Šoštanj ob predhodnem predavanju ERIC-a (Grejmo se pametneje) v prostorih MIC-a.

Učenci se razdelijo v 4 skupine po 19 ali 20 učencev.

Odhod avtobusa izpred šole ob 7.50 za 1. in 2. skupino, ob 8.15 za 3. in 4. skupino.

Malico dobijo učenci v rudniku.

Razpored: 1. in 2. skupina: 8.05 predavanje ERIC-a, 9.00 ogled Muzeja, 11.30 ogled TEŠ

3. in 4. skupina: 8.30 ogled Muzeja, 10.55 predavanje ERIC-a, 12.00 ogled TEŠ.

Iz TEŠ se vračate nazaj v šolo peš z učitelji spremljevalci.

Vodja TD: Danica Verdev, predm. učit.

praznične delavnice, 25. 11. 2010

Slike1.-5. h, 17.00 bazar

POŠ Ravne: božični čeveljčki, svečnik, smrečice iz slanega testa, lesena škatlica, novoletne voščilnice, palčke kazalke

POŠ Topolšica: darilne vrečke s snežakom, dekorativne ščipalke, namizni aranžmaji, posodice dišav, podstavki za kozarce, voščilnice

1. r.: voščilnice, svečniki, škatlice, smrečice

2. r.: venčki, smrečice, voščilnice

3. r.: izdelava voščilnic, angelčkov iz das mase, lučke

4. r.: lesene darilne škatlice

5. r.: venčki iz naravnih materialov (prodniki, storži, ...)

6. r.: venčki iz naravnih materialov (vejice, navadna bodika, bršljan, pušpan, ...)

7. r.: obeski za jelko, namizna dekoracija

DELAVNICE 8.-9. r.:

DELAVNICA KNJIŽICA Z VOŠČILI, MME; škarje, ravnilo, stare voščilnice z voščili ali knjigo z voščili

DELAVNICA KALIGRAFIJA, prostor za pogovore; škarje, ravnilo, svinčnik

DELAVNICA OBESKI ZA NA VRATA, GEO; škarje, sukanec v rjavi ali zeleni barvi, suho listje, orehe, suhe pomaranče…, pištolo za vroče lepljenje (če jo kdo ima), čopič

DELAVNICA PRIPRAVA PROSTOROV, ŠD

PEDAGOŠKA DELAVNICA – pomoč učencem v prvi triadi, SLO2

PLESNA DELAVNICA, MALA TELOVADNICA

PEVSKI ZBOR 9. razred, GEO in GVZ; škarje, čopič, lepilo

PEVSKI ZBOR 8. razred, FIZ in GVZ; škarje, pisalo – črno ali modro – (nalivnik, tanek flumaster), lepilo

DELAVNICA KOPALNA SOL, KEM; škarje

TEHNIŠKA DELAVNICA, TIT; škarje

DELAVNICA PEKA PECIVA 1. skupina, JEDILNICA; škarje, predpasnik, modelčki za pecivo

DELAVNICA PEKA PECIVA 2. skupina, GOS; škarje, predpasnik, modelčki za pecivo

DELAVNICA ŠIVANJE VOŠČILNIC, FIZ in MALA ZBORNICA; škarje, lepilo, pisalo – črno ali modro – (nalivnik, tanek flumaster)

DELAVNICA OBESKI IZ ŽICE, FIZ; klešče ali močnejše škarje (za rezanje žice), pisalo – črno ali modro – (nalivnik, tanek flumaster)

Vodja TD: Klementina Rednak Mežnar, prof.

eko dan, 12. 11. 2010


Eko dan 2010

EKO DAN NA OŠ ŠOŠTANJ

V 1. c pa je potekal ves teden pouk na temo Ekošola kot način življenja. Več

 

V petek, 12. 11. 2010, smo imeli na OŠ Šoštanj EKO DAN.
Glavni cilj nam je bil, da bi učence in učitelje opomnili, ozavestili in jim na enostaven način prikazali, kako lahko z majhnimi koraki v dnevnem vedenju, veliko prispevajo k izboljšanju podnebnih sprememb, k uporabi obnovljivih virov energije in k varčevanju z energijo in vodo tako v šoli kot tudi doma.
Ker je šola zelo velika z veliko učencev, je na ta dan na šoli potekalo veliko različnih dejavnosti na temo ekologije.
Učenci 1. triade so izdelovali izdelke iz odpadnega materiala, si ogledali gledališko predstavo z naslovom ZEMLJA JE DOBILA VROČINO, igrali so se stare rajalne igre in v razred dobili obisk predstavnika organizacije »Za boljši svet«.
Učenci 2. triade so si ogledali gledališko predstavo z naslovom REŠIMO ZEMLJO, izdelovali so osnutke za varčevanje z vodo, elektriko in papirnatimi brisačami, stikala v učilnicah so opremili z varčnimi nalepkami, poslušali so predavanje o potovanju na Kubo, imeli delavnice z animatorji »ZA BOLJŠI SVET«, igrali športne igre na temo FAIR PLAYA in tekmovali v eko znanju – EKO KVIZ.
Učenci 3. triade so si prav tako ogledali predstavo in obiskovali različne delavnice:
Alternativni viri energije,
Rad bi živel v zdravem in čistem okolju
Ples
Ekologija
Mladi novinarji
Besedila na spletu
Reklama
Tehniška delavnica
Zdrava prehrana
Barvanje klopi
Gledališke delavnice
Pred šolo na parkirišču so učenci posadili tudi mlada drevesa javorja.
Vse delavnice so bile zadnjo šolsko uro v avli šole tudi predstavljene.
V času eko dneva sta na šoli potekali tudi dve veliki zbiralni akciji. Zbirali smo star papir in odpadno elektronsko in električno embalažo. Odziv občanov – staršev je bil res zelo velik. Zbrali smo okoli 10 ton starega papirja in
Mladi novinarji so povzeli vsebine dneva in izvedli anketo na temo LOČEVANJA ODPADKOV. Rezultati so pokazali, da večina učencev doma ločuje odpadke.
Prav tako pa je takšen dan marsikomu odprl oči, da res moramo vsi skrbeti za našo naravo. Nastali so zanimivi eko izdelki, eko plakati, marsikaj nam je mogoče odprlo oči, ali pa smo si začeli postavljati vprašanja kako naprej.
Kot sta v članku napisali Amela in Nika:
Takih dni bi moralo biti čim več, saj se vsi moramo zavedati pomena okolja in posledic, če ne bomo varovali našega okolja, se nam obetajo slabi časi.

Koordinatorka: Alenka Sinigajda, prof.

 

PREDSTAVE v ŠD Društvo za boljši svet: REŠIMO ZEMLJO (po 1 šolsko uro)
7.55: 7.−9. razred (8. in 9. na tribuni, 7. pred tribuno)
8.40−9.00: ODMOR ZA MALICO (vsi) v matičnih učilnicah (če je kakšna zasedena, pa v jedilnici)
9.00: 1.−3. razred in podružnice (2., 3. in podružnice na
tribuni, 1. pred tribuno)
9.50: 4.−6. razred (5. in 6. na tribuni, 4. pred tribuno)

 

Pevci MPZ imajo od 8.00 do 13.05 pevsko vajo v glasbeni učilnici.

 

1. razred - pouk na temo ekologije

2. razred: 1. stare rajalne igre; 2. predstava 3. eko izdelek 4. ali 5. delavnice

3. r.: 1. stare rajalne igre, 2. predstava, 3. ali 4. delavnice, 5. eko izdelek

4. r.: 1. in 2. eko izdelek, 3. predstava, 4. 5. 6. delavnice, stare rajalne igre, čebelar

5. r.: 1. in 2. risanje eko znaka, priprava osnutkov za varčevanje z vodo, elektriko in brisačkami, 3. predstava, 4. oz. 5. oz. 6. delavnice v razredu, fair play v športni dvorani, Predavanje o potovanju po svetu v mali ŠD

6. r.: 1. in 2. risanje eko znaka, priprava osnutkov za varčevanje z vodo, elektriko in brisačkami, 3. predstava, 4. nalepke in Eko kviz, 5. oz. 6. delavnice, Predavanje o potovanju po svetu v mali ŠD

7. razred:
7. a 7. b 7. c
9.00-9.45 Kisel dež (KEM) Pravila odbojke na mivki (ŠD) Zdrava prehrana (TJA 1)
9.50-10.35 Zdrava prehrana (TJA 1) Kisel dež (KEM) Pravila odbojke na mivki (ŠD)
10.40-11.25 Pravila odbojke na mivki (ŠD) Zdrava prehrana (TJA 1) Kisel dež (KEM)
11.30-13.05 Predstavitev delavnice najprej v svoji delavnici, nato pridejo predstavniki v avlo. Zaključna predstavitev v avli se začne, ko učence pokličemo po zvočniku.

8. in 9. razred - Delavnice:
Alternativni viri energije (Irena Rotovnik Aplinc) – FIZ
Rad bi živel v zdravem in čistem okolju (ŠCV, Sabina Žnidar) – ZGO
Ples (A. Rak) – avla, športna dvorana
Ekologija – SLO – EU – SVET (Jožica Razbornik Kukovičič, Franc Petek) – GEO
Mladi novinarji (Tomaž Repenšek) – računalniška učilnica
Besedila na spletu (Sonja Bric) – računalniška učilnica
Reklama (Vlasta Črešnik, Lea Oder) – SLO 2
Zbiralna akcija elektronske odpadne opreme (hišnik) – parkirišče pred šolo
Zbiralna akcija papirja (hišnik, športni pedagogi) – parkirišče pred šolo
Tehniška delavnica (Danica Verdev) – TIT
Zdrava prehrana (Danica Švarc) – GOS
Izdelava eko zabojnika (Anica Pudgar) - SPL
Barvanje klopi (Alenka Venišnik) – hodnik ali zunaj
Gledališke delavnice (Lidia Frelih, Jožica Andrejc) – knjižnica, avla
Sajenje javorjev (hišnik, športni pedagogi) – parkirišče, pred in za šolo

Vodji: Alenka Sinigajda, prof., Marija Podvratnik, prof.

spoznavajmo poklice 2010

Poklici 201014. 10., TD, 9. r. - Spoznavajmo poklice. Udeležili so se zaposlitvenega sejma na MIC-u v Velenju.

 

 

 

pika nogavička 2010

Pika 201021. 9. 2010, TD, 1. in 2. r., Pikine delavnice, Velenje.

22. 9. 2010, TD, 3. r. + POŠ, Pikine delavnice, Velenje

 

 

2009-2010

PROMETNA VARNOST OŠ ŠOŠTANJ, 1.-8. razred

TD Promet 20101. a, b, c, d, e: -reševanje pri prometni nesreči ob 9.00 (60 uč.) in 10.00 (27 uč.)
- vožnja s Kolesarčki
- demonstracij. naprave in otroški varnostni sedeži 10.30 ure do11.30)

2. a, b, c, d: -reševanje pri prometni nesreči ob 9.00 (81 uč.)
- likovno ustvarjanje

3. a,b,c,d,e,f: -malica ob 8.00 in odhod z avtobusom v Velenje ob 8.30 (2 skupini)
- ogled policijske postaje v Velenju v dveh skupinah
- na igrišču v Velenju
- vračajo se ob 11.15 uri

4. a, b, c,d, e: -reševanje pri prometni nesreči ob 9.00 (73 uč.)
- izdelovanje vozila iz gradiv Izotech

5. a, b, c, d, e; 1. sk. 5.a,c; 2. sk. 5.b,d,e: -reševanje pri prometni nesreči ob 9.00 (23 uč.) in 10.00( 83 uč.)
- vožnja z Jumicar vozili
- policist Leon 5. sklop (delitev učencev v 2 skupini)
- vmesni čas za reševanje ostalih strani DZ
- izdelek za natečaj v okviru projekta

6. a, b, c: - reševanje pri prometni nesreči ob 9.00 (24 uč.) in 10.00 (48 uč.)
- Akcija Ulice otrokom – risanje po asfaltu na temo prometa
- varnost kolesarjev v prometu (avtošola Relax)

7. a, b, c, d: - reševanje pri prometni nesreči ob 9.00 (19 uč.) in 10.00 (64 uč.)
- tekmovanje Kaj veš o prometu : teoretični del in vožnja na poligonu
- kolesarski izlet po kolesarski poti do Velenjskega jezera, okrog Škalskega jezera in nazaj v Šoštanj

8. a, b, c: 8:00 - 11:00 prometne delavnice Mladost naj bo radost tudi v prometu (vmes je malica -9.45 in demonstracija reševanja pri prometni nesreči – ob 10.00)
11:30 - 12:30 preskušanje demonstracijskih naprav (Stopko, tehtnica naletne teže, alko-očala)
- preverjanje znanja o prometu - reševanje testov in skupen pregled rešitev

 

REŠEVALNA AKCIJA
Ekipa sodelujočih enot (GASILCI, REŠEVALCI in POLICIJA) pripravi scenarij prometne nesreče s ponesrečencem na parkirišču šole pod kolesarnico.
Prevoz dveh poškodovanih osebnih vozil od podjetja KARBON in nazaj zagotovi AVTOVLEKA SEŠEL (za stroške se dogovori g. Andrej VOLK).
Ko bodo učenci že prisotni, se v uvodu pove kratek scenarij in namen prikaza (komentator je Danica Verdev), nato pa se prvi na prizorišče prikazane prometne nesreče pripeljejo policisti PP Velenje. Ocenijo situacijo in zavarujejo območje.
Za njimi sledi prihod reševalcev ZD Velenje in gasilcev PGD Velenje. Z oceno situacije se pristopi k reševanju ponesrečenega, ki je v vozilu.
Postopek tehničnega reševanja se komentira, reševalci sodelujejo pri postopku reševanja.
Cilj prikaza je rešiti ponesrečenega voznika osebnega vozila v najkrajšem možnem času na strokoven in varen način.
Vaja je zaključena, ko je imobiliziran ponesrečenec na nosilih in v reševalnem vozilu.
Namen vaje je seznaniti učence s konkretnimi aktivnostmi ob prometni nesreči in s tem opozoriti na usklajeno delo vseh odgovornih služb.


Izvedeni bosta dve reševalni akciji:
1. od 9.00 ure do 9.30 ure
2. od 10.00 ure do 10.30 ure

 

Na 1. prikazu reševanja od 9.00 ure do 9.30 ure so prisotni:
1. razred (c,d,e) = 33 učencev 2. razred (a,b,c,d) = 81 učencev
4. razred (a,b,c,d,e) = 73 učencev 5. razred (b,d,e) = 61 učencev
6. razred (a) = 24 učencev 7. razred (a) = 19 učencev
Skupaj: 290 učencev

Na 2. prikazu reševanja od 10.00 ure do 10.30 ure so prisotni:
1. razred (a, b) = 54 učencev 5. razred (a,c,) = 45 učencev
6. razred (b,c) = 48 učencev 7. razred (b,c,d) = 64 učencev
8. razred (a,b,c) = 83 učencev
Skupaj: 294 učencev

Ulice otrokom – risanje na asfalt na temo prometa
Učenci 6. razredov bodo pred občinsko stavbo, kjer so parkirišča, risali na temo Promet. Parkirišče bo za tisti dopoldan zaprto.

Učenci so razporejeni v tri skupine – po razredih.
6. a začne ob 7.55 s predavanjem avtošole Relax. Zaključijo ob 8. 40. Imajo še čas za malico 15 minut, nato pa gredo gledat REŠEVALNO AKCIJO ob 9.00 uri. Nato si ogledajo film _______________. Ob 10.30 odidejo v spremstvu učitelja risat na Trg svobode
6. b začne ob 7.55 z risanjem na Trgu svobode. Pred šolo se vrne do 10. ure. Takrat si ogledajo REŠEVALNO AKCIJO. Po njej imajo malico 15 minut. Od 10.45 ure do 11.30 imajo predavanje avtošole Relax. Nato si ogledajo film _______________. Tam so do 12. 15 ure.
6. c si zjutraj pred reševalno akcijo ogleda film_____________. Nato pomalicajo in si ob 9.00 uri ogledajo REŠEVALNO AKCIJO. Po njej od imajo predavanje Relax-a od 9.30 ure do 10.15 ure. Nato odidejo na Trg svobode, kjer rišejo do 12.15 ure.

 

KOLESARSKI IZLET DO VELENJA
Učenci 7. razredov se bodo po opravljenem tekmovanju (teoretičnem in vožnji po poligonu), na svojih kolesih v spremstvu učiteljev odpeljali po kolesarski poti proti Velenju. Peljali se bodo ob Šoštanjskem in Velenjskem jezeru, nato pa nadaljevali vožnjo okrog Škalskega jezera. Ko se bodo vračali, se ustavijo pri vhodu v kamp. Tam lahko gredo na sladoled. Po postanku se odpeljejo nazaj v Šoštanj.
Razporejeni bodo v 3 skupine po 27/28 učencev.
Kolesa naj pustijo na parkirišču pred kuhinjo, ker bo kolesarnica zasedena.

1. skupina ima odhod ob 7.55 uri. Vrne se do 10. ure, ko bo REŠEVALNA AKCIJA. Po akciji gredo na malico. S teoretičnim delom tekmovanja začnejo ob 10.45 uri, nato nadaljujejo z vožnjo po poligonu.
2. skupina začne ob 7.55 uri s teoretičnim delom tekmovanja v računalniški učilnici. Ko končajo, takoj odidejo na poligon. Na poligonu navijajo za sošolce in ga tudi sami odpeljejo, ko so na vrsti. Ob 9.00 uri gredo na demonstracijo REŠEVALNE AKCIJE. Po akciji se prvih 27 učencev, ki so opravili oba dela tekmovanja, v spremstvu učiteljev odpelje na kolesarski izlet.
3. skupina začne ob 7.55 uri s poligonom. Ko končajo gredo v računalniško učilnico pisat teoretični del, vendar ne kasneje kot ob 8.40 uri. Ob 9.00 uri gredo na demonstracijo REŠEVALNE AKCIJE. Po njej končajo s tekmovanjem, pomalicajo, nato pa se odpeljejo na kolesarski izlet..

Med odhodom predzadnje in zadnje skupine naj bo vsaj 15 minut zamika.

Koordinatorka: Danica Verdev, učit.

elektrotehnika, 7. r.

9. 6., TD, 7. c in 7. d, Elektrotehnika, MIC.

10. 6., TD, 7. a in 7. b, Elektrotehnika, MIC.

 

Odhod avtobusov izpred šole ob 8. uri. Učenci se delijo v 4 skupine po 10 učencev. Vsaka skupina bo opravila 4 dejavnosti:

1. Izdelava javljalca poplav (vodi Primož Šajna)

2. Energetika (vodi Janko Škoflek)

3. Obnovljivi viri energije (vodi Stane Osojnik)

4. Vezave različnih vrst stikal v električnem tokokrogu (vodi Branko Višnjar).

Vsako uro se skupine menjajo.

Danica Verdev, učit. predm. pouka

proizvodnja v šoštanju

TD Proizvodnja v Šoštanju

6. razred

Učenci 6. razredov so imeli dne 19. 5. 2010 tehniški dan z naslovom Proizvodnja v Šoštanju. Obiskali so Gorenje Notranja oprema Kopalnice, Muzej usnjarstva Šoštanj in Usnjarstvo Rednak.

V Gorenju so si ogledali lesni del, kjer so videli kako sušijo les – na prostem in v sušilnicah, žage za razrez hlodov v deske in letve ter druge lesno obdelovalne stroje. Tu so videli tudi, kako izdelujejo umivalnike iz umetnih snovi in se srečali z laboratorijem, kjer pripravljajo in testirajo umetno snov za ulivanje in na koncu izdelke tudi testirajo.

V Usnjarstvu Rednak so si ogledali obdelavo ustrojenih kož ter samo proizvodnjo, kjer iz usnja izdelujejo najrazličnejše izdelke od jaken, zaščitnih rokavic do čevljev.

V Muzeju usnjarstva pa so se srečali učenci ne le z načinom strojenja kož in nadaljne obdelave usnja, temveč tudi z zgodovino Šoštanja, ki je bil po zaslugi Tovarne usnja in njenih lastnikov Vošnjakov zelo razvit in napreden ter središče Šaleške doline.
Po petih šolskih urah so bili učenci sicer utrujeni, vendar zadovoljni, ker so videli veliko novega. Zadovoljni smo bili tudi učitelji, ki smo jih spremljali, ker smo bili povsod res zelo lepo sprejeti.

Hvala vsem, ki so se trudili za nas.

Danica Verdev, učit. predm. pouka

motoroznanstvo - 8. r.

13. 4., TD, Motoroznanstvo, 8. a in 1./2 8. c, Srednja strojna šola oz. MIC.

20. 4., TD, Motoroznanstvo, 8. b in 2./2 8. c, MIC.

Delavnice Strojne šole Velenje. Učenci se razdelijo v 5 skupin po 8 učencev. V 5 šolskih urah bodo opravili 5 različnih dejavnosti:

- preobikovanje pločevine,

- struženje,

- preoblikovanje žice,

- avtoserviserstvo 1. del,

- avtoserviserstvo 2. del.

Spoznali bodo bencinski motor v avtomehaničnih delavnicah, izdelali izdelek iz kovin, stružili kovine in se seznanili z delom na računalniško vodenem rezkarju, ...

Odhod avtobusa 7.45, zaključek delavnic 12.00.

Danica Verdev, učit. predm. pouka

obdelava lesa - 7. r.

Srednja lesarska šola SG24. 3., 7. a in 7. b, izdelek iz lesa in ogled Srednje lesarske šole Slovenj Gradec.

30. 3., 7. c in 7. d, izdelek iz lesa in ogled Srednje lesarske šole Slovenj Gradec.

 

domače obrti . 8. r.

Slike Domače obrti 2010Torek, 2. 3., 8. a, b, c
Avla, TIT, ZGO, LIK
Učenci izdelujejo izdelke domačih obrti po skupinah 7.55-12.00, ob 12.00 predstavitev dela in izdelkov v avli.
Dejavnosti učencev:
1. rezlanje petelinčkov iz vej (g. Ivan Heindl)
2. rezbarjenje kipcov iz lipovega lesa (g. Franc Ravnjak)
3. pletenje koškov (g. Zdravko Atelšek)
4. pletenje podstavkov (g. Ivan Andrejc)
5. kvačkanje prtičkov (ga. Urška Goličnik)
6. izdelovanje steklenih obeskov v Tiffany tehniki (ga. Alenka Lever)
7. izdelovanje papirnatih rož (ga. Tilka Andrejc)
8. izdelovanje makramejev (ga. Nada Guzej)
9. vezenje prtičkov (ga. Meta Mazej)
10. predenje volne (g. Rudi Strmčnik)
11. tkanje (ga. Alenka Venišnik)


1. Rezbarjenje:

Rezbar sam prinese material: les…
Izdelki: spominki iz lesa - petelinčki…

2. Kvačkanje:
Potrebujemo: kvačko št. 1,75 in prejico 50 g Leptir ali Tulipan št. 16.

To prinesejo učenci s seboj. Barvo prejice si sami izberejo.

Izdelki: prtički

3. Izdelki iz barvnega stekla- vitraž:
Potrebujemo: strojčke-rezalnik in brusilnik stekla, barvno steklo za vitraž, zaščitna očala, podaljšek.

Izdelki: obeski iz stekla. Cena za steklo: 5 €

4. Pletarstvo:
Potrebujemo: slamo in veje leske, žico za zaključek in nožke.
Izdelki: podstavki

5. Izdelovanje papirnatih rož: ikebana iz papirnatih rož
Potrebujemo: raznobarvni krep papir, žico, košarico in cvetličarsko gobo.

Izdelki: papirnate rože Cena za papir: 1 €

6. Makrame
Potrebujemo: vrvico za vozlanje, palice… Vrvico kupijo učenci sami ali prinesejo s seboj denar. Cena: največ 1 €.

7. Pletarstvo - košare, koši

Potrebujemo: veje leske za vitre, leseno dno, kolče
Izdelek: košarice

8. Vezenje: vezen prtiček

Potrebujemo: platno, iglo in prejico Cena: 1 €

9. Rezbarjenje – izdelovanje lesenih žlic, kipcev
Potrebujemo: lipov les, nožke za rezljanje.

Izdelek: kipci, žlice…

10. Predenje volne

Potrebujemo: volno, kolovrat
Izdelek: spredena volna

11. Tkanje
Potrebujemo: lesene okvirje, volno, blago v trakovih…iglo.

Danica Verdev, učit. predm. pouka

muzej premogovništva, teš

Kraj: Velenje in Šoštanj
Datum: dne 17. in 18.12.2009
Ura:od 8.00 ure do 12.30 ure.
Trajanje: 5 šolskih ur
Razred: učenci 9. razredov
Učiteljica: Danica Verdev
TEHNIŠKI DAN ZA 9. RAZRED:
OGLED TERMOELEKTRARNE ŠOŠTANJ IN MUZEJA PREMOGOVNIŠTVA VELENJE
V četrtek in petek, dne 17.12. in 18.12.2009, bo tehniški dan za učence 9. razredov. Ogledali si boste Muzej premogovništva in Energetiko v Velenju ter Termoelektrarno Šoštanj ob predhodnem predavanju ERIC-a v prostorih MIC-a.
Odhod avtobusov izpred šole je ob 7.50 uri. Malico dobite učenci v rudniku, zato jo bomo na šoli za ta dan odpovedali.

Ogled v četrtek, 17.12.2009 bo potekal po naslednjem razporedu:


9. c

9. d

8.05 – 8.50
ERICO – predavanje na MIC-u

9.00 – 11.00
Muzej premogovništva

9.00 – 11.00
Muzej premogovništva

11.00 – 11.30
Pred Muzejem čaka avtobus, da vas odpelje na ogled Energetike ( pri železniški postaji)

11.30 – 12.00
Ogled TEŠ

11.30 – 12.00
Ogled TEŠ

Ogled v petek, 18.12.2009 bo potekal po naslednjem razporedu:


9. a

9. b

8.05 – 8.50
ERICO – predavanje na MIC-u

9.00 – 11.00
Muzej premogovništva

9.00 – 11.00
Muzej premogovništva

11.00 – 11.30
Pred Muzejem čaka avtobus, da vas odpelje na ogled Energetike ( pri železniški postaji)

11.30 – 12.00
Ogled TEŠ

11.30 – 12.00
Ogled TEŠ

Iz elektrarne se vračate nazaj v šolo peš z učitelji spremljevalci.

 

Podzemni muzej je postavljen v resnično okolje nekdanje Jame Škale, kjer se je premogovništvo v Šaleški dolini pred več kot 130. leti tudi začelo. Vanj vstopajo obiskovalci povsem enako kot so rudarji v prejšnjem stoletju. Pod vodstvom vodiča, ki jih sprejme v »prizivnici«, se spustijo 160 metrov globoko. Pred tem se oblečejo v rudarska oblačila, površnik, čelado, s sabo pa dobijo tudi rudarsko malico. V uri in pol si nato v podzemnih rovih slikovito ogledajo, kako je potekalo delo rudarjev nekoč in tudi kakšno je danes.
V nekdanji beli garderobi (v njej so rudarji puščali civilna oblačila) je na ogled razstava slovenskega premogovništva, razstava bivalna kultura slovenskih rudarjev, multimedijska predstavitev nastanka Zemlje in prikaz tradicionalne prireditve Skok čez kožo. V kopalnici je postavljena stalna razstava mineralov sveta.
Pred ogledom TEŠ bo na MIC-u predavatelj z ERIC-a imel predavanje: Grejmo se pametneje. To je izobraževalni projekt  za učence devetih razredov osnovne šole, namenjen učinkovitejši rabi toplotne energije. K temu je vključen tudi ogled Energetike v Velenju.

Danica Verdev, učit. predm. pouka

ŠOLSKI PROJEKT: MEDVEDKI Z RDEČIMI PENTLJAMI

slikaSlikeIZVAJALCI: učenci in učitelji OPB
TRAJANJE PROJEKTA: nov., dec. 2009
TEMA PROJEKTA: praznični december
STAROST OTROK: 6-10

VSEBINA PROJEKTA: šege in navade v decembru, praznični dnevi, trije dobri možje, voščilnice in voščila, lepe misli, kulinarika, pogrinjki, okraševanje …

CILJI PROJEKTA:

- spoznavanje prazničnega decembra in izvajanje različnih dejavnost;
- iskanje različnih virov in literature;
- navajanje na skupno delo.

Oblike dela v šoli, ki dopolnjujejo redno šolsko delo, so projekti. K njim pristopimo učenci in učitelji, ko želimo, kakšno stvar še posebej raziskati, poglobiti in razširiti z različnimi dejavnostmi.
Naslov projekta je simboličen. Poteka v oddelkih podaljšanega bivanja v novembru in decembru. Učenci in učitelji smo se podali v vsebine prihajajočih prazničnih dni. Aktivno iščemo različne podatke o praznikih, pomembnih možeh (Miklavžu, božičku, dedku Mrazu), o običajih in navadah, kulinariki, pripravljamo praznične pogrinjke, iščemo lepa voščila, izdelujemo dekoracijo in voščilnice (bazar), poslušamo praznično glasbo, beremo knjige s praznično vsebino, že je zadišalo po piškotih …

Svoje delo bomo zaključili z izdajo našega … To pa naj ostane skrivnost.

Vodja aktiva JV in PB: Martina Žohar, dipl. vzg.

TD, 9. r., Poklicna orientacija v sodelovanju z Invel

Slika poklici

3. 12. 2009

 

 

 

USTVARJALNE PRAZNIČNE DELAVNICE, bazar

Slike praznične delavnice

Na ustvarjalnih Slike bazardelavnicah ste naredili ogromno zelo lepih in domiselnih izdelkov.Verjamem, da ste pri delu uživali in boste lahko te izkušnje uporabili še kasneje v življenju.

Tudi starši in drugi obiskovalci so bili navdušeni nad popoldanskim programom in pestro izbiro na bazarju.

Hvala vsem pridnim trgovcem, ki ste z vso odgovornostjo prodajali izdelke in obiskovalcem za prispevke.

Jožica Andrejc, učit. predm. pouka

Četrtek, 26. 11. 2009.

1.-4. razred: po oddelkih 5 ur

5.-9. razred: v matičnih učilnicah 6 ur.

8. razredi: rotirajo med TIT, KEM, GOS, ZGO, hodnik. Malica v jedilnici.

Kosilo: 1. in 2. r. ob 11.15; 3. in 4. r. ob 11.30; 5., 6. in 7. r. ob 11.45; 8. in 9. r. ob 12.00.

Knjižni sejem: dopoldan za razredno stopnjo, popoldan za vse.

Vodja: Klementina Rednak Mežnar, prof.

izdelava papirja, 6. razred

Sliki

9. 11. 2009, 6. razredi, tehniški dan, Izdelava papirja.

 

 

2008-2009

dan prometne varnosti, 1.-8. razred

Podrobnosti

Slike

Tega dne so imeli vsi učenci OŠ Šoštanj tehniški dan z istim naslovom. Na šoli so se odvijale različne dejavnosti, ki so v zvezi s prometom in varnostjo otrok v prometu.
Dejavnosti:
1. RAZRED (68 učencev + 7 uč. iz Topolšice): Izvedba programa Kolesarčki, kjer 7-letni otroci vozijo štirikolesnike na pedala in ročno zavoro. Preko igre spoznajo pomen varnostne čelade, prometne znake in semafor, pravilno prečkanje cestišča. Program je iz dveh delov:
- teoretični del, ko se otrokom predstavi prometno signalizacijo in pravilno prečkanje cestišča ( 10 min )
- praktični del na poligonu, ki predstavlja resnične razmere v cestnem prometu in po katerem se otroci vozijo s štirikolesniki na nožni pogon (45 min ).
Vsak oddelek je na progi skupaj približno 60 minut. Oddelki pa bodo 4: 1. a, b, c in oddelek prvošolcev podružnice Topolšica.
2. RAZRED (82 učencev): Učence bo obiskal policist in jih spremil po varnih poteh po Šoštanju. Pred šolo si bodo ogledali policijsko in reševalno vozilo, nato pa bodo na temo prometne varnosti učenci v učilnici še likovno ustvarjali. Policist bo obiskal in spremil vsak razred posebej.
3. RAZRED (69 učencev + 11 uč. iz Ravn ): Učenci se bodo z avtobusom odpeljali v Velenje na ogled policijske postaje. Po ogledu pa bodo ostali še na otroškem igrišču, kjer se bodo igrali tudi z avtomobilčki in prometnimi znaki.
4. RAZRED (89 učencev): Izdelali bodo voziček na notranji pogon. Delali bodo v svojih učilnicah.
5. RAZRED (71 učencev): Učenci se bodo vozili z avtomobilčki JUMICAR. Na koncu pa bodo dobili kolesarske izpite in priznanja iz vožnje z vozili Jumicar.
6. RAZRED (82 učencev):
Učenci bodo imeli 1 uro predavanje o prometni varnosti in ponovitev predpisov v prometu, ki ga bosta izvedla inštruktorja avtošole Relax.
Policist g. Poglajen iz policijske postaje Celje pa bo učencem predstavil v 30-ih minutah tudi prikaz primera prometne nesreče in kako moramo ravnati ob tem. Nato si bodo učenci pred šolo ogledali demonstracijsko vožnjo policista z motorjem ter policijsko vozilo, namenjeno snemanju kršitev v prometu.
Za tem bodo učenci samostojno delali v učilnicah. Primerjali bodo lanski Prometno varnostni načrt z anketami, ki so jih rešili njihovi starši. Poiskali bodo najbolj nevarne točke v šolskem okolišu ter jih vrisali v skico šolskega okoliša.
Na koncu bodo svoje ugotovitve predstavili v avli šole in obesili skice šolskega okoliša in priporočila za varnejše poti v vitrino.
7. RAZRED (81 učencev): Tekmovanje Kaj veš o prometu iz dveh delov (teoretičnega in praktičnega):
Vsi sedmošolci se bodo pomerili med seboj v poznavanju CP predpisov in v spretnostni vožnji po kolesarskem poligonu, ki ga bomo postavili na notranjem asfaltnem igrišču.
1.  do 4.  ura: vožnja po poligonu in navijanje za sošolce – hkrati sta na igrišču 2 razreda.
( ocenjujeta: Brigita Grobelnik in Mitja Pranjič)
1. in 2. ura: reševanje testov v računalniški učilnici ( ocenjuje: Mira Vrčkovnik )
5.  ura: razglasitev uvrstitve učencev in podelitev nagrad najboljšim tekmovalcem
Tako bomo dobili najbolj spretnega kolesarja, ki se bo prihodnje leto udeležil državnega tekmovanja.
8. RAZRED (95 učencev): Mladost naj bo radost - tudi v prometu
Za osmošolce pa smo povabili Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu RS, ki bo izvedel pedagoško delavnico o prometni varnosti pod naslovom Mladost naj bo radost - tudi v prometu. Ta je namenjena učencem višjih razredov osnovne šole ali dijakom srednjih šol v starosti od 12 do 17 let. Delavnica je sestavljena iz različnih socialnih iger in metod skupinskega dela (igre vlog, diskusije itd.), ki spodbujajo mlade k razmisleku in razumevanju pomena prometne varnosti, k izmenjavi mnenj in stališč v skupini, k oblikovanju ugodnega odnosa do prometne varnosti itd. Delavnica obsega vsebine s področja prometne varnosti in prometne vzgoje: udeležba v prometu v različnih vlogah (pešec, kolesar, potnik, voznik motorja oz. osebnega avtomobila), uporaba in odnos do različnih zaščitnih sredstev, uživanje alkohola in drugih drog ter vožnja pod vplivom teh substanc, kaj nam predstavlja varnost itd.

Mentorica prometne vzgoje: Danica Verdev

izdelava papirja, 6. razred

Sliki15. 5. 2009 so šestošolci v okviru tehniškega dne mdr. izdelovali papir.

 

 

 

motoroznanstvo, TEHNIŠKI DAN ZA 8. RAZRED, DELAVNICE NA STROJNI ŠOLI ŠCV

14. 4. 2009, MIC, 8. c in 8. d; 5. 5. 8. a in 8. b.Slike8ab

Slike 8cdV torek, dne 14. 4. 2009, je bil tehniški dan za učence 8. c in 8. d razreda (49 učencev).
V torek, dne 5. 5. 2008, pa je bil tehniški dan za učence 8. a in 8. b razreda (47 učencev).
Izvedli smo ga v delavnicah Strojne šole Velenje na Medpodjetniškem izobraževalnem centru. Učenci so v manjših skupinah po 9 ali 10 učencev v petih šolskih urah opravili 5 različnih dejavnosti – 3 iz preoblikovanja kovin in 2 iz motoroznanstva:

  1. Preoblikovanje pločevine ( Pajek )  – mentor: Rajko Zaleznik
  2. Struženje ( Vrtavka )  – mentor: Marjan Domajnko
  3. Preoblikovanje žice in varjenje ( Svečnik )  – mentor: Marko Rutnik
  4. Motoroznanstvo - teoretične osnove  – mentor: Boris Klančnik
  5. Motoroznanstvo - praktično izvajanje  – mentorja: Marjan Marinšek in Ivan Žužel
  1. Učilo 4 taktni motor
  2. CLIO mototester
  3. Test izpušnih plinov
  4. Prezentacija testne steze

Učiteljem so pri izvajanju pomagali dijaki – asistenti iz 2. in 3. letnika. Izdelke, ki so jih učenci izdelali, so lahko tudi odnesli domov.
Naši osmošolci so se prvič srečali z delavnicami strojne šole, praktično so spoznali način dela v njih, ogledali so si izdelke dijakov in se na koncu tudi seznanili z možnostmi šolanja pri njih in kasneje dobro možnostjo zaposlitve s pridobljenim znanjem.

Danica Verdev

Lesna proizvodnja

9. 4. 2009, 6. razred.

SlikiUčenci v 6. razredu pri predmetu tehnika in tehnologija spoznamo papirna gradiva in les. S temi gradivi in materiali smo se srečali tudi v proizvodnem okolju v okviru tehniškega dne, ki smo ga izpeljali 9. aprila 2009. Ogledali smo si:

  1. Gorenje notranja oprema – lesni program,
  2. Gorenje IPC – tiskarna, elektrokomponente,
  3. Gorenje Indop – serijska proizvodnja,
  4. Usnjarstvo Rednak – postopki izdelave od usnja do izdelka,
  5. LAMILES d.o.o. – proizvodnja vezane plošče.

Bilo je prijeto in nadvse poučno.

domače obrti

Slike9. 3. 2009 so imeli osmošolci tehniški dan.

1.-4. ura: učenci so izdelovali izdelke iz domače obrti, ki še živi v naši okolici: pletarstva, čebelarstva, tkalstva, izdelke iz slame - tron, vitraža, žličarstva in izdelovanja papirnatih rož. 5. uro so predstavili svoje delo in izdelke v avli. Tega dne so bili njihovi mentorji:

suhorobarstvo - g. Franc Ravnjak;

izdelek iz slame - tron - ga. Antonija Gajšek;

čebelarstvo - g. Centrih, g. Blatnik;

papirnate rože - ga. Andrejc;

vitraž - ga. Alenka Lever;

pletarstvo - g. Andrejc, g. Atelšek, g. Strmčnik;

tkanje - ga. Alenka Venišnik.

Hvaležni smo jim, da so nam svoje znanje posredovali.

Mentorica: Danica Verdev

Elektrotehnika

9. 3. 2009, 7. razred: MIC. Izdelovali so javljalnik poplave in programirali v računalniški učilnici. Ogledali so si tudi učilnice na MIC-u.

PRAZNIKI Z NAMI

Slike dedek MrazSlike ustvarjamo24. 12., na zadnji dan pouka v letu 2008, so imeli učenci tehniški dan. Ustvarjali so v matičnih učilnicah.

Ustvarjalne praznične delavnice 1.-7. r. in POŠ, Obleka in obutev 8. r.; Družina in oprema stanovanja 9. r..

 

Med 8. in 9. uro je učence 1. in 2. razredov in podružnic obiskal dedek Mraz. Med 10. in 11. uro pa se je oglasil praznično obarvan šolski radio.

spoznavajmo poklice

Slike

27. 11. smo v sodelovanju s podjetjem INVEL organizirali tehniški dan.  Učenci in njihovi spremljevalci so spoznavali  poklice na različnih lokacijah (podjetjih, ustanovah).

Učenci so bili razdeljeni v 6. skupin.
1. skupini so na Invelu predstavili gimnazijski program, poklic arhitekta, odvetnika, sodnika in tožilca, v Zdravstvenem domu Velenje so jim predstavili poklice v zdravstvu, v Sanolaborju poklic farmacevtskega tehnika, v Knjižnici Velenje pa bibliotekarja.
2. skupina je spoznala poklice frizer (Frizerski studio Fen), kozmetični tehnik (Kozmetični in frizerski salon Suzana), prodajalec, poslovodja (Merkator trgovina), pomočnik vzgojiteljice, vzgojitelj (Vrtec najdihojca), cvetličar, aranžer (Iris&Tišina - cvetličarna), kuhar, natakar, receptor (Hotel Razgoršek).
3. skupina: je spoznavala šolanje na MIC-u ter strojne in elektro poklice (VIMOSA).

4. skupina je spoznala poklic prevajalec (ASTERIX d.o.o.), socialni delavec (Center za socialno delo), ekonomski tehnik (Mobitel Velenje), poklice v zdravstvu (ZD Velenje), upravni organizator, administrator, pravnik (Upravna enota Velenje).
5. skupina je spoznala poklic ekonomist, poslovni organizator (Študentski servis MB), turistični tehnik (TA Kompas), poklice v gradbeništvu (Vegrad), grafični oblikovalec (Shalko Design-Invel).
6. skupina je spoznavala elektro in strojne poklice (TEŠ), računovodja, knjigovodja, davčni svetovalec (Amiga), prodajalec, poslovodja (Merkator Šoštanj), veterinarski tehnik, veterinar (Veterina Šoštanj), kuhar, natakar, animator, receptor (Terme Topolšica).

Upamo, da ste pridobili čim več koristnih informacij in prijetno preživeli dan.

Šolska svetovalna služba

 

Da se boste lažje odločili kam po osnovni šoli, imate v računalniški učilnici program Kam in kako. Zaženite ga namesto messengerja.

9. r.: muzej premogovništva, erico, teš

SlikeTehniški dan: Ogled Termoelektrarne Šoštanj in Muzeja premogovništva Velenje. 4. 11. 9. b in d, 5. 11. 9. a in 9. c. Odhod izpred šole ob 8. uri, ogled Muzeja premogovništva (prizivnica, rovi jame Škale, "knapovska" malica v podzemlju, črna garderoba, kopalnica z razstavo mineralov sveta, bela garderoba), predavanje na ERIC-u: Grejmo se pametneje, ogled TEŠ. Ista dneva je potekal dan dejavnosti v okviru gospodinjskega pouka. Več

 

OGLED TERMOELEKTRARNE ŠOŠTANJ IN MUZEJA PREMOGOVNIŠTVA VELENJE

V četrtek dne 4.11.2008 je bil tehniški dan za učence 9. b in 9. d razreda, v petek 5.11.2008 pa za učence 9. a in 9. c razreda. Ogledali so si Muzej premogovništva v Velenju ter Termoelektrarno Šoštanj ob predhodnem predavanju na Ericu.

V podzemni muzej so vstopili učenci enako kot so vstopali rudarji v prejšnjem stoletju. Oblekli so se v rudarska oblačila, površnik, čelado, s sabo pa so dobili tudi rudarsko malico. Pod vodstvom vodiča so se spustili 160 metrov globoko. V uri in pol so si nato v podzemnih rovih ogledali, kako je potekalo delo rudarjev nekoč in tudi kakšno je danes.

Pred ogledom Termoelektrarne Šoštanj so imeli na ERIC-u predavanje: Grejmo se pametneje. To je izobraževalni projekt  za učence devetih razredov osnovne šole, namenjen učinkovitejši rabi toplotne energije 

Danica Verdev

7. r. - TD - Umetne mase, čistilna naprava.

V ponedeljek, dne 29. 9. 2008, so učenci 7. razredov OŠ Šoštanj imeli tehniški dan. Učenci so si ogledali podjetje Gorenje Notranja oprema (proizvodni program Kuhinje in Kopalnice, kjer izdelujejo sanitarni del kopalniške opreme in nekatere dele kuhinjskega pohištva) ter Centralno čistilno napravo Šaleške doline. Povsod so naše učence prijazno sprejeli, si vzeli čas zanje in potrpežljivo odgovarjali na njihova vprašanja.
Sedmošolci so se tako seznanili z industrijskim načinom proizvodnje v Gorenju. Videli so načine obdelave lesa: sušenje lesa na prostem in v sušilnici, razžagovanje hlodov v deske, rezkanje obrobnih letev in spajanje. Seznanili so se tudi s posameznimi postopki pri obdelavi umetnih snovi, hkrati pa spoznali racionalno uporabo materialov. V večini so se prvič srečali neposredno s proizvodnim okoljem in spoznali pogoje za delo ter nevarnosti, katerim so zaposleni izpostavljeni.
Za čiščenje odpadnih vod Šaleške doline skrbi Čistilna naprava v Šoštanju, ki spada pod Komunalno podjetje Velenje. Učenci so se seznanili s tehnološkim postopkom čiščenja odpadnih voda, ki ga lahko razdelimo na tri zaokrožene tehnološke sklope:
• mehansko čiščenje,
• biofiltracijo ter
• linijo za obdelavo blata in izrabo bioplina.
Najbolj pa nas je navdušila učinkovitost čiščenja odpadnih vod, ki vpliva na boljšo kakovost reke Pake ter hkrati izboljšanje porečja Savinje.
Učenci so bili ta dan zaposleni tudi v šoli, kjer so preskušali različne vrste lesa po teži, trdoti, prožnosti in gostoti ter ugotavljali razlike med njimi.
O uporabnost različnih vrst lesa pa so iskali podatke na internetu.
Vtisi učencev so bili različni, vsem pa je bilo zelo zanimivo.

Danica Verdev

2007/08

dan prometne varnosti

Podrobni program

 

Slike20. 6. je potekal tehniški dan od prvega do osmega razreda, v sodelovanju z avto šolo, policijo, reševalno službo, Občino Šoštanj – Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, ...

Petim razredom devetletke je bil namenjen program JUMICAR, ki je namenjen preventivni vzgoji otrok v cestnem prometu na malo drugačen način skozi igro, kjer vsak otrok praktično, na poligonu s kompletno prometno signalizacijo, doživi pravi svet prometa skozi voznikove oči.

DELAVNICE NA POKLICNI IN TEHNIŠKI STROJNI ŠOLI šcv ZA 8. RAZREDE

V torek, dne 6.5.2008, je bil tehniški dan za učence 8. a in 8. b razreda (45 učencev).
V sredo, dne 7.5.2008, pa je bil tehniški dan za učence 8. c in 8. d razreda (49 učencev).
Izvedli so ga v delavnicah Strojne šole Velenje. Razdelili so se v manjše skupine po 9 ali 10 učencev in v petih šolskih urah so opravili 5 različnih dejavnosti:

  1. Preoblikovanje pločevine
  2. Struženje
  3. CNC stroji
  4. Avtoserviserstvo 1. del
  5. Avtoserviserstvo 2. del

Spoznali so bencinski motor v avtomehaničnih delavnicah, izdelali izdelek iz kovin, stružili kovine in se seznanili z delom na računalniško vodenem rezkarju…

Danica Verdev

 

Izvajalci posameznih nalog:

Avtoserviserstvo 1:      tim avtoserviserjev
Avtoserviserstvo 2:      tim avtoserviserjev
Struženje:                    Domajnko Marjan
CNC:                             Golob Primož
Preoblikovanje:           Zaleznik Rajko

Lokacija: Medpodjetniški izobraževalni center

Torek, 6. 5. 2008
Oddelek: 8.a in 8.b
Število učencev: 45
Oddelek razdelimo v pet skupin ( 5 x 9)

 

Sreda 7. 5. 2008
Oddelek: 8.c in 8.d
Število učencev: 49
Oddelek razdelimo v pet skupin ( 1 x 9 in 4 x 10 )

 

tehniški dan za učence 7. Slike 7. r. v MICrazredov v delavnicah MIC-a

je bil 22. 4.. Izdelovali so javljalnik poplave.