Likovni svet - Razpis

razpis 44. likovnega natečaja "likovni svet otrok 2012"

Datum: 19. 5. 2011
Št.: 111-5/2011

 

RAZPIS

 

44. LIKOVNEGA NATEČAJA
LIKOVNI SVET OTROK 2012

Osnovna šola Šoštanj 2012

 

Iskanja in upodabljanja idej naj bodo povezana z motivom:
In svet bo lepši


Ali pomislimo kdaj na to, da gredo iz dneva v dan mimo nas lepe stvari, a mi jih sploh ne opazimo? Kot nekaj samoumevnega jemljemo tudi vse tisto lepo, kar nekdo naredi za nas. Takoj pa opazimo, če se nam zgodijo manj lepe stvari. Lepota je nekaj čudovitega in nenavadnega. Lepe so lahko pozitivne misli, prijazen pogled, lepa beseda, sladke sanje. Lepo je upanje, veselje, sreča, nasmeh, dobrota … In lepo je treba ceniti. A pogosto se zgodi, da tisto, kar je lepo meni, ni lepo nekomu drugemu. Pa kljub vsemu »veliko je tisto, kar je lepo«.
O lepoti govorimo torej takrat, kadar v nečem uživamo, pa naj bo to glasba, super knjiga, dobra razstava, gledališka predstava, božanski balet, zanimiv film. Lepo je vse tisto, kar nas razveseli, ko je naše, in ostane lepo tudi, če pripada komu drugemu.
Pogosto pravimo, da je tisto, kar je lepo, tudi dobro. To vedno ne drži, saj ni nujno, da pri estetsko pripravljenem pogrinjku jemo tudi dobro hrano in obratno. Lahko je hrana izvrstna, ampak njen videz ni lep/estetski.
Lepota nikoli ni nekaj absolutnega in nespremenljivega. Skozi čas se je spreminjala in se spreminja še danes. Lepo lahko vidimo povsod, le znati je treba gledati: travno bilko, cvet, majski travnik, lepo stavbo, vasi, mesta, pokrajino, uporabni predmet, stanovanje, izložbo sredi ulice … Lepo pa ni samo tisto okrog nas, je tudi v nas – nekaj, kar nastaja iz zmešnjave sveta in duše. Lepota se skriva v iskrenem prijateljstvu, dobrem sosedu, v prijaznem pozdravu, resnični ljubezni. Tudi lepota telesa, giba, besede in govora je vedno odraz človekove notranje lepote, a ta merila so danes zelo površna. Na to prepogosto pozabljamo, pozabljamo na ljudi okoli nas, na njihovo iskrenost, občutenje, pravo veselje in prave užitke – čas je neusmiljen in marsikaj lepega zamudimo.
Lepota naj bo v nas samih in ni nujno, da jo samo vidimo, pomembno je, da jo občutimo. Kako jo vidijo, občutijo in o njej razmišljajo otroci, naj razkrijejo njihova dela na prihodnji 44. razstavi Likovni svet otrok.

 

 

Da bosta zasnova in rešitev likovne naloge ustvarjalni in kar najbolj uspešni, v ta motiv vgradite likovno teoretični problem in ga povežite z zanimivimi likovnimi materiali in pripomočki sodobne tehnologije. Tako naj vse tisto (lepo), kar nas navdaja z veseljem, še obogatijo barva, ploskev, pika, črta, volumen …, statična in dinamična slika. Zaživi naj izraznost različnih likovnih materialov ter njihovih kombinacij, zaživijo naj predstavitve z novimi mediji. Zaživijo naj izvirne zamisli v vsej svoji veličini. Nastane naj neskončen spekter zaznav in občutij v sliki, grafiki, kipu, arhitekturni tvorbi, fotografiji, videu …
Razpisni pogoji:
Na natečaju lahko sodelujejo otroci in mladostniki osnovnih šol, vrtcev in drugih vzgojno-izobraževalnih ustanov.
Likovne izdelke, prispele do 15. marca 2012, bo pregledala tričlanska komisija likovnih strokovnjakov. Komisija bo podelila pet enakovrednih nagrad in pohval mentoricam/mentorjem.
Na natečaj lahko pošljete likovna dela, ki so nastala pri pouku likovne vzgoje, interesnih dejavnostih in v raznih likovno ustvarjalnih delavnicah.
Likovni izdelki so lahko z vseh likovnih področij, velikost formata slik, risb, grafik … je lahko največ A2, tridimenzionalne tvorbe naj ne presegajo velikosti pol metra.
Ploskovita likovna dela pošljite v mapi in ne v tulcu.
Likovna dela naj bodo primerno zavita (zaščitena), čeprav niso poslana po pošti.
Vsak mentor/mentorica naj pošlje likovne izdelke za posamezno šolo, vrtec ali drugo vzgojno-izobraževalno ustanovo v samostojni mapi oz. paketu (če npr. učitelj poučuje na dveh ali več šolah, če poučujeta dva učitelja na eni šoli).
Vsak mentor/mentorica lahko pošlje največ 30 likovnih izdelkov iz ene šole, vrtca ali druge vzgojno-izobraževalne ustanove. Opremljeni morajo biti z naslednjimi podatki:
ime in priimek avtorja/avtorice, starost in razred,
likovna naloga s teoretičnim likovnim problemom, naslov motiva in izvedena likovna tehnika,
ime in priimek mentorja/mentorice,
letnica nastanka likovnega izdelka,
naziv, naslov in žig vzgojno-izobraževalne ustanove.
Razstava likovnih izdelkov z zaključno prireditvijo bo v mesecu maju. Šole prejmejo pisna vabila.
Prosimo, da predpisana pravila upoštevate.
Likovna dela dostavite osebno ali pošljite do navedenega roka po pošti na naslov:

OSNOVNA ŠOLA ŠOŠTANJ
Koroška cesta 7
3325 Šoštanj

z oznako: Za Likovni natečaj Likovni svet otrok.

Tel.: 03 898 66 00
e-mail: os-sostanj@guest.arnes.si

 

Predsednica organizacijskega odbora                                Ravnateljica

Alenka Venišnik, prof.                                                      mag. Majda Zaveršnik Puc

razpis 43. likovnega natečaja "likovni svet otrok"

Datum: 21. maj 2010
Št.: 108-5/2010

 

RAZPIS

 

43. LIKOVNEGA NATEČAJA
»LIKOVNI SVET OTROK«

Osnovna šola Šoštanj 2011

 

Iskanja in upodabljanja idej naj bodo povezana s temo:

»Barve na risbi, sliki, grafiki, kipu in v arhitekturi«


Si lahko predstavljamo živopisani svet brez barv? Nikakor ne. Prisotne so povsod. Z njimi se srečamo na vsakem koraku, doma, v naravi, v šoli … Barve tudi vplivajo na naše razpoloženje in ustvarjajo najrazličnejše občutke – toplino, ugodje, negotovost …
Barva izkaže svojo čarobno moč tudi takrat, ko se likovno izražamo. Ko v ploskovitem prostoru z barvo tvorimo jasno ali nejasno omejene oblike, ko s točkami in linijami raznotere oblike orisujemo in jih bogatimo s strukturami in teksturami, ali pa ko ustvarjamo tridimenzionalne kiparske in arhitekturne oblike.
Da bodo lahko učenci z likovnimi izdelki povedali, kako razumejo barve, ob tem pa bodo odkrivali nove in nove možnosti njihovega nastajanja, naj izkoristijo vse posebnosti barv: barvne tone, svetlost in nasičenost. Z barvami naj zbudijo občutek prostora na ploskvi, globine, plastične oblikovanosti predmetov in njihovih površin, občutke toplote ali hladnosti, pestrosti, nepestrosti, komplementarnosti, harmoničnosti … Z barvami naj prikažejo razgibanost površin tudi pri ustvarjanju kiparskih oblik in arhitekturnih tvorb, različna razpoloženja in atmosfero. Spregovori naj bogata narava likovnega izraza in na široko naj se odprejo posebnosti individualnega izražanja.
Naj torej barve spregovorijo v različnih kompozicijah, a ne samo pri slikanju. Tudi pri risanju, izdelavi grafik in oblikovanju kipov ter pri arhitekturnem oblikovanju. Zasijejo naj v vsej svoji raznolikosti. Izvirne podlage za ploskovito izražanje, likovni materiali in pripomočki, ki jih bodo učenci izbrali in na najrazličnejše načine uporabili, bodo pripomogli, da bodo lahko svoja občutja in misli ustvarjalno upodobili.

Razpisni pogoji:

  • Na natečaju lahko sodelujejo otroci in mladostniki osnovnih šol, vrtcev in drugih vzgojno-izobraževalnih ustanov.
  • Likovne izdelke, prispele do 15. marca 2011, bo pregledala tričlanska komisija likovnih strokovnjakov. Komisija bo podelila pet enakovrednih nagrad in pohval mentorjem/mentoricam.
  • Na natečaj lahko pošljete likovna dela, ki so nastala pri pouku likovne vzgoje, interesnih dejavnostih in v raznih likovno ustvarjalnih delavnicah.
  • Likovni izdelki so lahko iz vseh likovnih področij, velikost formata slik, risb, grafik … je lahko največ A2, tridimenzionalne tvorbe naj ne presegajo velikosti pol metra.
  • Ploskovita likovna dela pošljite v mapi in ne v tulcu.
  • Likovna dela naj bodo primerno zavita (zaščitena) čeprav niso poslana po pošti.
  • Vsak mentor/mentorica naj pošlje likovne izdelke za posamezno šolo, vrtec ali drugo vzgojnoizobraževalno ustanovo v samostojni mapi oz. paketu (če npr. učitelj poučuje na dveh ali več šolah, če poučujeta dva učitelja na eni šoli)
  • Vsak mentor/mentorica lahko pošlje največ 30 likovnih izdelkov iz ene šole, vrtca ali druge vzgojnoizobraževalne ustanove. Opremljeni morajo biti z naslednjimi podatki:
    ime in priimek avtorja/avtorice, starost in razred,
    likovna naloga s teoretičnim likovnim problemom, naslov motiva in izvedena likovna tehnika,
    ime in priimek mentorja/mentorice,
    letnica nastanka likovnega izdelka,
    naziv, naslov in žig vzgojno-izobraževalne ustanove.
  • Razstava likovnih izdelkov z zaključno prireditvijo bo v mesecu maju. Šole prejmejo pisna vabila.
  • Prosimo, da predpisana pravila upoštevate.
  • Likovna dela dostavite osebno ali pošljite do navedenega roka po pošti na naslov:
    OSNOVNA ŠOLA ŠOŠTANJ
    Koroška cesta 7
    3325 Šoštanj
    Z oznako: Za Likovni natečaj »Likovni svet otrok«.

Tel.: 03 898 66 00
e-mail: os-sostanj@guest.arnes.si

 

 

Predsednica organizacijskega odbora                                Ravnateljica

Alenka Venišnik, prof.                                                      mag. Majda Zaveršnik Puc

 

RAZPIS 42. LIKOVNEGA NATEČAJA »LIKOVNI SVET OTROK V ŠOŠTANJU«

Datum: 16. maj 2009
Številka: 139-5/2009

RAZPIS

42. LIKOVNEGA NATEČAJA
LIKOVNI SVET OTROK 2009

Osnovna šola Šoštanj

 

Iskanja in upodabljanja idej naj bodo povezana z motivom:

PORTRET

Portret je upodobitev določene resnične osebe, ki portretiranca predstavlja kot individualno osebnost z vsemi osebnostnimi potezami. Lahko je celopostavni, doprsni, dopasni. Lahko je v profilu ali en face, samostojni, dvojni, skupinski portret; lahko je tudi avtoportret.

Portret je eden osrednjih motivov likovnega ustvarjanja. Skozi zgodovino se je v tisočletjih predstavljal v izrazito idealizirani in tudi v realistični obliki. Srečamo ga že v egipčanski umetnosti, v obdobju helenizma, v rimski in bizantinski ter srednjeveški umetnosti. Pravi preporod portreta pa se je pojavil v renesančni umetnosti, poseben pridih je dobil v baroku in secesijskem obdobju. Tudi v dvajsetem stoletju in pri sodobnih ustvarjalcih je portret ohranil pomembno mesto. Ustvarjalec ga lahko nariše, naslika, izoblikuje v obliki kipa, izdela fotografijo …

Portret je lahko zanimiv motiv tudi za realizacijo načrtovane likovne naloge v šoli pri pouku likovne vzgoje in interesni dejavnosti ali pa v okviru izvedb likovne dejavnosti v drugih vzgojno-izobraževalnih institucijah.

Da bosta zasnova in rešitev likovne naloge ustvarjalni in kar najbolj uspešni, portret vgradite v likovno teoretični problem in ga povežite z zanimivo likovno tehniko. Tako naj ob izvirni upodobitvi portreta pripovedujejo tudi barva, ploskev, pika, črta, volumen …, posebnosti likovnih spremenljivk in oblikovalnih načel, zaživi pa naj tudi izraznost različnih likovnih materialov in pripomočkov ter njihovih kombinacij. Portret pa bo zaživel v vsej svoji veličini, če bodo učenci usmerjeni v doživljanje portretirancev in če bodo spoznali njihove posebnosti ob neposrednem opazovanju ali ob vzbujanju spomina in brezmejnih možnosti, ki jih lahko ustvari domišljija. Nastane naj neskončen spekter zaznav in občutij v sliki, grafiki, kipu, fotografiji …

Ustvarjeni portreti naj bodo odraz spontane likovne izpovedi mladih ustvarjalcev, torej odraz njihovega lastnega doživljanja in originalnega osebnega izraza. Nastanejo lahko slikovite naturalistične interpretacije oseb – odkrivanje ter posnemanje videnega, stopnjevane deformacije oblik, lahko pa tudi njihova izginevanja v abstraktni svet.

Upodobljene podobe so lahko osebe, ki so dobro poznane, ki na nas napravijo poseben vtis, so nam blizu, ki jih imamo radi, nas razveseljujejo, tolažijo ali pa tudi begajo. Lahko so torej ob nas ali pa so le še senca v našem spominu in so bile nekoč radost našega življenja. Njihova podoba pa je lahko le želja o nekem videzu. Tako lahko mladi ustvarjalci bolj ali manj razčlenjujejo posebnosti upodobljenih oseb. Lahko prikažejo njihove tople, hladne strani, razgrinjajo posebnosti njihovega videza, ki so rezultat nekih dogajanj, življenjskih situacij, radosti, navdušenja, veselja, pa tudi žalosti, stiske …

V podobi portretirancev naj se zrcalijo izvirne ideje mladih ustvarjalcev.

Razpisni pogoji:

  • Na natečaju lahko sodelujejo otroci in mladostniki osnovnih šol, vrtcev in drugih vzgojno-izobraževalnih ustanov.
  • Likovne izdelke, prispele do 15. marca 2010, bo pregledala tričlanska komisija, sestavljena iz likovnih strokovnjakov. Komisija bo podelila pet enakovrednih nagrad in pohval likovnim pedagogom/pedagoginjam. Posebno pohvalo prejme avtor/avtorica likovnega izdelka, ki bo krasil naslovnico kataloga.
  • Na natečaj lahko pošljete likovna dela, ki so nastala pri pouku likovne vzgoje, interesnih dejavnostih in v raznih likovno ustvarjalnih delavnicah.
  • Likovni izdelki so lahko z vseh likovnih področij, velikost formata slik, risb, grafik, … je lahko največ A2, tridimenzionalne tvorbe naj ne presegajo velikosti pol metra.
  • Ploskovita likovna dela pošljite v mapi in ne v tulcu.
  • Vsak učitelj/učiteljica (mentor/mentorica) lahko pošlje največ 30 likovnih izdelkov, ki morajo biti opremljeni z naslednjimi podatki:
    • ime in priimek avtorja/avtorice, starost in razred,
    • likovna naloga s teoretičnim likovnim problemom, naslov motiva in izvedena likovna tehnika,
    • ime in priimek mentorja/mentorice,
    • letnica nastanka likovnega izdelka,
    • naziv, naslov in žig vzgojno-izobraževalne ustanove.
  • Razstava likovnih izdelkov z zaključno prireditvijo bo v mesecu maju. Šole prejmejo pisna vabila.
  • Likovna dela dostavite osebno ali pošljite do navedenega roka po pošti na naslov:

OSNOVNA ŠOLA ŠOŠTANJ
Koroška cesta 7
3325 Šoštanj
z oznako: Za Likovni natečaj Likovni svet otrok

 

Tel.: 03 898 66 00
e-mail: os-sostanj@guest.arnes.si

 

 

Alenka Venišnik,                                                             mag. Majda Zaveršnik Puc,
predsednica organizacijskega odbora                                ravnateljica


Šoštanj, 16. maj 2009